اگر حاکمیت بحرین اسلام را نمی‌خواهد انتخابات آزاد برگزار کند
کد خبر: 3953896
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
فعال سیاسی بحرین:

اگر حاکمیت بحرین اسلام را نمی‌خواهد انتخابات آزاد برگزار کند

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در شهر مقدس قم تأکید کرد:‌ حاکمیت متعلق به اسلامی است که عدالت را محقق می‌کند و اگر حکام کشورهای اسلامی از جمله بحرین، حکومت اسلامی را نمی‌خواهند پس به ملت‌ها حق رأی‌دهی به هر کسی را که می‌خواهند، بدهند و این امر از طریق برگزاری انتخابات آزاد ممکن است.

به گزارش ایکنا، شیخ عبدالله الدقاق، فعال سیاسی بحرین و مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در شهر مقدس قم ضمن اظهاراتی در صفحه توئیتر خود گفت که تداوم قیام ملت بحرین با گذشت 10 سال از آغاز آن، گواه خستگی‌ناپذیری ملت بحرین در مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است.

الدقاق طی نطقی به مناسبت دهمین سالروز قیام فوریه 2011 ملت بحرین تصریح کرد: همان گونه که آیت‌الله عیسی قاسم در مراسم دهمین سالروز قیام بحرین در شهر مقدس قم تاکید کرد، عامل پدید آمدن جنبش اعتراضی در بحرین، زورگویی و دیکتاتوری رژیم حاکم آل خلیفه بر ملت بحرین و به حاشیه راندن این ملت و سلب حقوق آن است، اما ملت عزیز بحرین نمی‌تواند در برابر ظلم و بی‌عدالتی بیش از این صبر کند و بندگی برای غیرخدا را نمی‌پذیرد.

الدقاق افزود: یک دهه از قیام مردم بحرین می‌گذرد و مخالفان در مطالبات خود برای تغییر با هدف ایجاد اصلاحات جدی و بنیادی ثابت‌قدم هستند تا اصلاحات ریشه‌ای و جدی در امور کشورشان ایجاد شود، چیزی که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی تأکید کرد: عزم راسخ ملت بحرین برای پیشبرد این مسیر ادامه دارد، حتی اگر این مسیر همچنان تا رسیدن به هدف، طولانی و دشوار باشد.

مدیر حوزه علمیه بحرین گفت: رژیم آل خلیفه با اقدام مجرمانه و گناهکارانه خود در ایجاد توافق عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی از همه خطوط قرمز عبور کرد و ملت و همه امت اسلامی را به چالش کشید.

الدقاق افزود: همان گونه که آیت‌الله قاسم تأکید کرد اعتراضات به قوت خود باقی و متوقف شدن آن حرام است و مطالبات مردمی می‌بایست ادامه یابد تا زمانی که هدف، اصلاح اوضاع کشور و زندگی مردم و بازپس‌گیری شرافت و همه حقوق بشری است که در واقع امری مفقود است و حکومت با آن مخالفت می‌کند.

نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ایران تأکید کرد: اگر قرار است که مردم با گذشت زمان خسته شوند و اعتراضات را متوقف کنند، اصلاً ورود به این اعتراضات هم احمقانه بود، زیرا مخالفان بر ادامه این راه پر فراز و نشیب تا رسیدن به اهداف خود پافشاری دارند.

الدقاق تصریح کرد: در اصل، حاکمیت متعلق به اسلامی است که عدالت را محقق می‌کند و اگر آنها(حکام کشورهای اسلامی) حکومت اسلامی را نمی‌خواهند پس به ملت‌ها حق رأی‌دهی به هر کسی را که می‌خواهند، بدهند و این امر از طریق برگزاری انتخابات آزاد ممکن است، اگر پذیرفتید که ما هم می‌پذیریم و تا ابد از چیزی هراس نداریم.

وی با تأکید بر اینکه آرمان جنبش مردمی بحرین، ساختن سرزمینی خالی از بی‌عدالتی و به یغما رفتن ثروت عمومی و حکمرانی ظالمانه است، گفت: می‌خواهیم وطنی آزاد و پاک داشته باشیم که از فساد و مفسدین و بی‌تدبیری و بی‌پروایی به دور باشد.

الدقاق در پایان درباره مسئله یمن نیز گفت: پرونده جنگ خانمان‌سوز و ظالمانه علیه ملت برادر عرب و مسلمان یمن که صبورانه و مجاهدانه در برابر تجاوز و محاصره همه جانبه مقاومت کردند، شکست خورده بود و به هیچ کدام از اهداف خود نرسید و ارمغانی جز نابودی کشور یمن و ریخته‌شدن خون‌ها نداشت.

انتهای پیام
captcha