یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مقبره باب الرحمه
کد خبر: 3953913
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مقبره باب الرحمه

شهرک‌نشینان صهیونیست روز گذشته تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مقبره باب الرحمه در کنار دیوار شرقی مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست شنبه، 25 بهمن به بهانه ادای مراسم خود، تحت حمایت کامل نیروهای رژیم صهیونیستی به مقبره باب الرحمه یورش برده و قبور مسلمانان را مورد هتک حرمت قرار دادند.
 
بنا به اعلام این منابع، اهالی شهرک سلوان با شهرک‌نشینان مقابله کرده و آنان را از این مقبره به بیرون راندند.
 
این منابع افزودند: این نخستین‌بار نیست که صهیونیست‌ها به قبرستان مسلمانان یورش برده و این مکان را مورد هتک حرمت قرار می‌دهند. پیش‌تر نیز با هدف یهودی‌سازی، چهره عربی شهر قدس و خالی کردن این شهر از ساکنان فلسطینی آن، مراسمی رسمی در این قبرستان برگزار کرده بودند.
 
از سوی دیگر، صهیونیست‌ها امروز با یورش به کرانه باختری، منازل فلسطینیان را به صورت وحشیانه مورد حمله قرار دادند. به دنبال این اقدام صهونیست‌ها، درگیری شدیدی میان آنها و شهروندان فلسطینی رخ داد.
 
شاهدان عینی اعلام کردند که صهیونیست‌ها در جریان یورش به کرانه باختری شماری از شهروندان فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند. این درحالی است که روز گذشته نیز گزارش جدیدی در خصوص تداوم اقدامات خصمانه تل‌آویو در اراضی اشغالی منتشر شده بود.
 
روز گذشته همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست، دو زن و یک مرد فلسطینی را در کرانه باختری مورد حمله قرار داده و موجب مصدومیت مرد فلسطینی شدند.
 
کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، طبق قوانین بین‌المللی به عنوان سرزمین فلسطینی‌ها شناخته می‌شود و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در این منطقه غیرقانونی است.
انتهای پیام
captcha