سازمان دارالقرآن زمینه‌ساز حضور شیفتگان قرآن از مذاهب مختلف کشورمان باشد
کد خبر: 3954036
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
حجت‌الاسلام سیفایی:

سازمان دارالقرآن زمینه‌ساز حضور شیفتگان قرآن از مذاهب مختلف کشورمان باشد

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه یکی از فرصت‌های انقلاب اسلامی توسعه فصاحت قرآنی است، تأکید کرد: سازمان دارالقرآن می‌تواند زمینه‌ساز حضور همه شخصیت‌هایی که دل در گرو قرآن دارند، باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی در توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در بین مذاهب مختلف کشور گفت: فضای قرآنی از معدود فضا‌هایی است که بدون هیچ اختلافی مورد وفاق امت اسلامی است و شاید ما با مجموعه‌هایی از امت اسلامی که بیشترین اختلاف را با آن‌ها داشته باشیم، بتوانیم با محوریت قرآن به حل مسائلمان فکر کنیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: یکی از مسائل مهم در عرصه فعالیت قرآنی این است که امت اسلامی بدانند در این عرصه چه تلاش‌های هدفمند و گسترده‌ای در جهت ترویج فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در بعد از انقلاب در حال انجام است. بخشی از امت اسلامی علمای اهل سنت هستند و در این زمینه اگر با هر کدام از ایشان صحبت کنید، می‌توانند برای شما بازگو کنند که میزان فعالیت‌های قرآنی در بعد از انقلاب چقدر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های دینی در پس از انقلاب، منحصر به فعالیت‌های قرآنی نیست و همه ساحت‌های فعالیت‌های این عرصه از جمله تعداد مساجد اهل سنت را نیز در بر می‌گیرد؛ لذا در قبل و بعد از انقلاب این آمار قابل قیاس نیست. تعداد حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها نسبت به قبل و بعد انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس نیستند.

سیفایی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های انقلاب توسعه فصاحت قرآنی است، اظهار کرد: قبل از انقلاب در کل کشور تنها یکی دوتا حافظ و قاری بین‌المللی داشتیم، اما امروز در همه مناطق کشور و در دوردست‌ترین روستا‌ها حافظان و قاریان برجسته و برتری داریم که قابلیت ارائه توانمندی قرآنی کشور را دارند.

وی بیان کرد: درست است که مسئله ترویج قرآن و فعالیت‌های قرآنی در بعد از انقلاب به خوبی جلو رفته است، اما اهداف آنقدر بلند است که باز هم راضی‌کننده نیست و نیاز است که همه طیف‌ها خودشان را در میانه میدان ببینند، نه اینکه تنها یک سازمان مانند دارالقرآن همه کار‌ها را بر عهده داشته باشد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: سازمان دارالقرآن باید بسترساز حضور همه شخصیت‌هایی که دل در گرو قرآن دارند باشد، تا این‌ها بتوانند همه ظرفیت‌های قرآنی خودشان را در خدمت کشور قرار دهند.
انتهای پیام
captcha