از برپایی جشن میلاد امام علی(ع) تا کارگاه‌های سخنوری قرآنی
کد خبر: 3954094
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
چند خبر از مؤسسه اظهرالجمیل مشهد /

از برپایی جشن میلاد امام علی(ع) تا کارگاه‌های سخنوری قرآنی

برگزاری محفل انس با قرآن در شب میلاد حضرت علی(ع)، برپایی ۴۲ محفل انس با قرآن در ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی و برگزاری کارگاه‌های سخنوری قرآنی، تازه‌ترین رویدادهای مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی طی هفته‌های اخیر است.

ارسالی/چند خبر از مؤسسه اظهرالجمیل / از برپایی جشن میلاد امام علی(ع) تا کارگاه‌های سخنوری قرآنی

به گزارش ایکنا، به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه رجب و بزرگداشت مقام پدر از سوی امور فرهنگی مؤسسه اظهرالجمیل، محفل انس با قرآن، ششم اسفندماه در حسینیه نخودبریزهای مشهد برگزار شد. در این مراسم مهدی علم‌خواه، قاری روشندل، چراغی، حامد خلیلی، احسان سوختانلو، محمدامین کهن، محمدرضا دربان‌ملک، محمدباقر محسنی و علیرضا سلیمی از مشهد و استان قم به تلاوت پرداختند.

در این مراسم سروش عظیمی، مجری برنامه، بیاناتی را در خصوص هفت ویژگی خاص امام علی(ع) از زبان پیامبر(ص) ارائه کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: علی جان تو هفت ویژگی داری که هیچکس آن‌ها را ندارد. اگر هم داشته باشد تو در قله هستی و او در دامنه، پس هیچگاه به تو نمی‌رسد. اولین شخصی هستی که ایمان آوردی و به دین من پیوستی؛ تو در خانه خدا به دنیا آمدی این بالاترین ایمان است. وفادارترین شخص به عهد خدا هستی. در همه حال و همه جا امر خدا مهم‌ترین چیز است. دارای عدالت علوی هستی. بصیرت قضاوت در حکومت خود داری. به درد مردم رسیدگی می‌کردی و بین هیچکس فرق نمی‌گذاشتی و در پیش خدا مقرب هستی.

در ادامه امیر لعل‌اول، نفر اول مسابقات بین‌المللی کشور روسیه و حمید شاکرنژاد، نفر اول مسابقات بین‌المللی ایران به تلاوت پرداختند. مهمان ویژه این مراسم مهدی قصری‌زاده، سردبیر اخبار قرآنی سیما بود. گروه تواشیح شمس‌الهدی نیز به اجرای تواشیح به دو زبان فارسی و عربی در مدح حضرت علی(ع) پرداختند.

برگزاری کارگاه‌های سخنوری قرآنی

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه، سلسله کارگاه‌های فشرده تخصصی فن بیان، هنر اجرا و سخنوری قرآنی ویژه جامعه قرآنی کشور از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالحمیل از 30 بهمن‌ماه آغاز شد.

تعاریف فن بیان و راهکارهای تقویت آن، مهارت در دیدن، شنیدن و مطالعه، تلفظ صحیح حروف و کلمات، راهکارهای کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس، انواع شروع‌ها و پایان‌های مناسب، روش‌های صحیح دکلمه‌خوانی و شعرخوانی، روش‌های برنامه‌ریزی و تنظیم چک‌لیست‌ها و ... بخشی از سرفصل‌های تعیین شده برای این دوره است.

برگزاری 42 محفل انس با قرآن در ۱۷ شهر

این مؤسسه طی دو ماه اخیر، 42 محفل انس با قرآن در قالب کاروان جهادی فجر سلیمانی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد در ۱۷ شهر برگزار کرد.

این محافل قرآنی از ۱۱ بهمن‌ماه آغاز شد و در طول ایام دهه‌ فجر تا ۲۶ بهمن‌ماه با حضور قاریان و حافظان در مناطق نظامی، مساجد، زندان‌ها، روستاها، سالن‌های آمفی‌تئاتر و فضاهای باز و بیت و مزار شهید سلیمانی و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شد.

هدف از برگزاری برنامه‌هایی با محوریت قرآن و عترت، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مناطق محروم کشور عنوان شده است. همچنین ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات الهی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این محافل ذکر شده است، با ترویج قرآن بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی ایستادگی کنیم.

انتهای پیام
captcha