هندوی نپالی برای ساخت مدرسه اسلامی زمین اهدا کرد
کد خبر: 3954108
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

هندوی نپالی برای ساخت مدرسه اسلامی زمین اهدا کرد

یک فعال اجتماعی هندو در شرق نپال، زمینی را برای ساخت یک مدرسه اسلامی به جامعه مسلمانان این منطقه اهدا کرد. این اقدام با استقبال مسلمانان و مردم این منطقه روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرهاب،

یک مددکار اجتماعی هندو اهل نپال، در منطقه جپا در شرق این کشور، زمینی را برای ساخت یک مدرسه دینی اسلامی برای تحصیل کودکان متعلق به جامعه مسلمانان اهدا کرده است.

 بيشنومايا پراساين (Bishnumaya Prasain)، مددکار اجتماعی، زمينی به ارزش 1.5 ميليون روپيه برای ساخت این مدرسه اهدا كرد. افاروج خان، رئیس مدرسه گفت که بقیه زمین لازم برای این مدرسه نیز با نرخ ارزان خریداری و سپس کار ساخت و ساز شروع می‌شود.

این مدرسه تا کلاس چهارم فعال خواهد بود و از سوی یک مسجد محلی اداره خواهد شد. خان گفت که از خیرین جوامع دینی خواسته شده از این مدرسه حمایت کنند تا کلاس‌های آن تا سال دوازدهم دایر شود.

حدود 150 خانوار مسلمانان در این منطقه سکونت دارند. بوجراج سیتاولا، شهردار این منطقه گفت که این مدرسه به منظور فراهم کردن دسترسی همه کودکان مسلمان به تحصیل تأسیس شده است زیرا مسلمانان این منطقه هیچ مدرسه‌ای ندارند.

 بیجایا بارال، یک روزنامه‌نگار محلی می‌گوید که کمک این هندو به ساخت مدرسه اسلامی، هم‌زیستی اجتماعی و تحمل دینی افتخارآمیز بین هندوها و مسلمانان را در جامعه نپال نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره این مدرسه روز گذشته در مراسمی از پراسین اهدا کننده زمین تقدیر کرد. وی گفت که او زمینی را برای ساخت این مدرسه اهدا کرد تا کودکان متعلق به جامعه مسلمان از دسترسی به آموزش محروم نشوند.

در همین حال، در این منطقه پویشی با عنوان کمپین «اهدای روزانه یک روپیه» برای ساخت این مدرسه آغاز شده است. مسئولان محلی می‌گویند که قصد دارند 110 میلیون روپیه در پنج سال آینده برای تکمیل این مدرسه جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام
captcha