آماده سرمایه‌گذاری برای تولید گیم‌فیلم هستیم
کد خبر: 3954140
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

آماده سرمایه‌گذاری برای تولید گیم‌فیلم هستیم

قائم‌مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به زمینه‌های توسعه همکاری‌ها میان این دو مجموعه، پیشنهاد داد از ظرفیت پلتفرم آی‌پی‌تی‌وی یا تلویزیون تعاملی برای پخش بازی‌های دیجیتال استفاده شود.

تولید گیم‌فیلم

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سعید مقیسه، قائم‌مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در نشستی مشترک با مسئولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در سخنانی اظهار کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلتفرم آی‌پی‌تی‌‌وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی‌های دیجیتال است. این پلتفرم در حال ورود به مرحله بهره‎‌برداری است و می‌توان از آن‌ها برای بازی‌ها بهره‌برداری کرد. برگزاری جلسه با اپراتور‌های آی‌پی‌تیوی و بازی‌سازان یکی از زمینه‌های مورد درخواست ماست. بازی‌سازان از ظرفیت آی‌پی‌تی‌وی‌ها به طور دقیق مطلع نیستند و اپراتور‌های این پلتفرم هم از ظرفیت‌های بازی بی‌اطلاع هستند. آشنایی آنها با یکدیگر می‌تواند نتایج بسیار خوبی به‌همراه داشته باشد.

وی افزود: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با مأموریت‌های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این موضوع از جمله زمینه‌های علاقه‌مندی و اولویت‌دار ما برای کمک به بنیاد در خصوص ترویج مسئله سواد بازی است.

قائم‌مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما همچنین گفت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری برای تولید گیم فیلم (interactive film)، براساس بازی‌های با اکت بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم. ضمن اینکه تولید بازی با موضوع سواد بازی در راستای آموزش سواد رسانه‌ای نیز از جمله موضوعاتی است که می‌شود در این خصوص به طور مشترک کار کرد.

مقیسه با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون تصریح کرد: امکان اضافه شدن آموزش‌های بازی‌سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همچنین در حال تدارک برگزاری جشنواره‌های محتوایی در قالب محتوا‌هایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویداد‌های بازی‌محور از طریق این پلتفرم نیز وجود دارد.

‌همراهی بنیاد و رسانه ملی برای ارتقای سواد بازی‌های دیجیتال

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست با اشاره به اینکه موضوع بازی‌های ویدئویی صرفاً مسئله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، تصریح کرد: ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که به‌طور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، بیانگر این نکته است که به موضوع بازی‌های رایانه‌ای در سطح مسئله کشوری توجه شود. این نگرانی اکنون وجود دارد، همان‌‌طور که در خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی برخی فرصت‌ها را از دست دادیم و ظرفیت‌های این فضا بعضاً به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی‌های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا به‌خوبی استفاده کنیم. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه‌های حاکمیتی می‌تواند در پیشبرد اهداف خود گام‌های مؤثری بردارد. در همین راستا نیز بازی‌سازان، ناشران، مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و ... باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود در سازمان صداوسیما به عنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.
 
پژمان با اشاره به اینکه در بحث آموزش بازی‌سازی چه در جهت ترویج ظرفیت‌های صنعت بازی و چه آموزش‌های آنلاین به کمک سازمان صداوسیما نیاز جدی وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس سند بازی که به عنوان سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده و طی آن وظایفی برای مجموعه‌های مختلف مشخص گردیده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیماست. در عین حال، با مشکل کمبود نیروی آموزش‌‌دیده در حوزه بازی مواجه هستیم، هرچند که بنیاد طی ۱۰ سال گذشته توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را در قالب تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد. چرا که ظرفیت‌های شغلی بسیاری در صنعت بازی‌های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما کودکان هستند که به عنوان نسل آینده کشور از طریق بازی‌های ویدئویی ارزش‌ها و فرهنگ به آن‌ها منتقل می‌شود و نظام ارزشی آن‌ها از این طریق شکل می‌گیرد. از این‌رو مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی‌های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار مجموعه صداوسیما می‌تواند در این زمینه گام‌های مؤثری بردارد.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای توسعه آموزش ملی بازی‌سازی


فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه با دسترسی ایجاد شده توسط این معاونت به بازار محتوا تا امروز ۱۰۰ ساعت آموزشی در حوزه بازی‌سازی و سواد بازی با محوریت فهم بازی در این فضا بارگذاری شده تا محتوا‌های آموزشی بیشتردیده شوند و در دسترس عموم قرار بگیرند، گفت: با ارائه گزارش‌هایی در این خصوص امکان برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه‌تر از ظرفیت‌های موجود در این زمینه وجود دارد. درحوزه آموزش بازی‌سازی ما در انستیتو ملی بازی‌سازی امسال حدود ۱۵۰۰ نفر کلاس در دپارتمان‌های فنی، هنری و طراحی برگزار کرده‌ایم و صرفاً هم این آموزش‌ها متوجه شهر تهران نبوده است و مخاطبان این دوره‌ها علاقه‌مندانی از سراسر کشور بودند. سازمان صداوسیما به ملی شدن این آموزش‌ها برای تمام مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این سازمان می‌تواند کمک کند. امکان برگزاری کارگاه‌های تخصصی در حوزه آموزش بازی‌سازی و سواد بازی را نیز داریم و می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی برای تقویت و توسعه آموزش ملی بازی‌سازی استفاده کنیم.


رونق کمپین «بازینو» با حمایت صداوسیما


معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین مأموریت‌های بنیاد حمایت از بازی‌سازی داخلی در راستای حمایت از تولید ملی است. طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در حوزه بازی‌های دیجیتال شده و ما سهم خوبی از بازار را از طریق بازی‌سازان داخلی به دست آورده‌ایم. در حوزه صادارت بازی نیز بازی‌سازان داخلی علی‌رغم تحریم‌ها و تمام مشکلات، موفقیت‌های خوبی برای کسب بازار بین‌المللی به دست آورده‌اند. سازمان صداوسیما می‌تواند در خصوص معرفی محصولات تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز ایرانی کمک زیادی به بازی‌سازان انجام دهد. از طرفی دیگر بازی‌سازان نیز به عنوان کارگردان یا سازنده بازی‌ها با شرح موفقیت‌هایشان از طریق برنامه‌های صداوسیما به الگوسازی، اشتغال‌زایی و رونق تولید کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
 
سیدحسینی با اشاره به برگزاری کمپین نورزوی بنیاد در راستای حمایت و تقویت بازی‌های ایرانی نیز گفت: سازمان صداوسیما در معرفی کمپین «بازینو» و اهداف آن که در نهایت منجر به معرفی بازی‌های ایرانی برای خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز و افزایش کاربر و درآمد پایدار برای آن‌ها می‌شود، نقش مؤثری خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha