لزوم تربیت اساتید و دانشجویان متعهد به مبانی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3954316
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

لزوم تربیت اساتید و دانشجویان متعهد به مبانی انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، گفت: باید تلاش کنیم تا اساتید و دانشجویان آشنا و متعهد به مبانی انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش ایکنا از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، شامگاه 27 بهمن، در دیدار مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ضمن ارائه تاریخچه‌ای از روند تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان با اشاره به تأکیدات  رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی و آرایش جنگی دشمن در عرصه اقتصاد و فرهنگ، گفت: برای فعالیت در جبهه فرهنگی باید تمام بخش‌ها به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنند تا کارها با هم افزایی و فرماندهی واحد به پیش برود و از ایجاد خلل جلوگیری شود.

امام جمعه زاهدان افزود: تصمیم‌گیری و هم‌فکری در خصوص انجام فعالیت‌ها متناسب با اقتضائات استان، یکی دیگر از اقدامات مهم و مورد تأکید است.

محامی، شناسایی شبکه‌های فعال در عرصه‌های فرهنگی، هدایت، حمایت و مرتبط سازی آن‌ها به یکدیگر با هدف شبکه سازی را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و گفت: با توجه به جایگاه و نوع مخاطبانی که در اختیار دارید کار شما سخت است و باید توجه داشت که میزان تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی مسئولیت‌تان را بیشتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: شناسایی درست مخاطبان، مشخص کردن اقتضائات کار، اولویت‌بندی، تجمیع امکانات و اعتبارات و در پایان، انجام عملیات، از محورهای مهم خدمت است. در کار‌های فرهنگی دو عنصر عقیده و اخلاق ما را به پیش خواهد برد که در کل کشور در این خصوص کمتر کار شده است. باید تلاش کنیم تا اساتید و دانشجویان آشنا و متعهد به مبانی انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان، آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی دیگر از نکات مهم دانست و ادامه داد: استعدادهای برتر با هدف کادرسازی برای نظام، پیوند دادن آنها به یکدیگر، شبکه سازی و تبدیل استعداد بالقوه به بالفعل، شناسایی و در سطوح مختلف آموزش ببینند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: مخاطبان ما شیعه و اهل سنت هستند و باید از میان هر دوی اینها نیروهایی برای نظام تربیت کنید.

محامی در پایان خواستار تدوین آیین‌نامه‌ای مشتمل بر سیاست‌ها، راهبردها و راهکارها در نسبت با اهل سنت در دانشگاه‌های استان شد.

 

انتهای پیام
captcha