دفتر آیت‌الله سیستانی امضای سند برادری با پاپ را تکذیب کرد
کد خبر: 3954448
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

دفتر آیت‌الله سیستانی امضای سند برادری با پاپ را تکذیب کرد

یک مسئول دفتر مرجع عالیقدر شیعه در عراق خبر حاکی از احتمال امضای سند برادری میان آیت الله سیستانی و رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر پیش روی پاپ به عراق را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا، دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق امروز سه‌شنبه، 28 بهمن اظهارات سفیر عراق در واتیکان درباره برخی برنامه‌های سفر پاپ در عراق را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، یک مسئول دفتر آیت‌الله سیستانی اعلام کرد: سخنان سفیر عراق در واتیکان و برخی دیگر درباره برنامه‌های مربوط به دیدار پاپ فرانسیس اول از نجف اشرف نادرست است.

وی افزود: با سفارت واتیکان در بغداد که این سفر را هماهنگی می‌کند، صحبتی درباره امضای هیچ سندی در دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی به میان نیامده است.

سفیر عراق در واتیکان چند روز پیش گفته بود که پیش‌بینی می‌شود در سفر پیش روی پاپ به عراق یک سند برادری انسانی بین مرجع عالیقدر شیعه و رهبر کاتولیک‌های جهان به امضا برسد، نظیر سند برادری که میان پاپ و شیخ الازهر در ابوظبی امضا شد.

پاپ فرانسیس اول، قرار است برای نخستین بار در پنجم ماه مارس آتی به عراق سفر کند و ضمن دیدار با مقامات رسمی در بغداد به نجف اشرف رفته و با آیت‌الله سیستانی دیدار کند.

انتهای پیام
captcha