نام انصارالله از فهرست سازمان تروریستی آمریکا خارج شده است
کد خبر: 3954504
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

نام انصارالله از فهرست سازمان تروریستی آمریکا خارج شده است

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از امروز رسما نام انصارالله را از فهرست سازمان تروریستی خود حذف کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از اعلام خروج انصارالله از فهرست سازمان تروریستی‌، از این جنبش یمنی خواست تا همه اقدامات نظامی خود را به حالت تعلیق درآورده و پیشروی در جبهه «مأرب» را نیز متوقف کند.

این در حالی است که یمنی‌ها اخیراً بارها اعلام کرده‌اند که حملات موشکی و پهپادی آنها به عربستان و کشورهای متجاوز در صورتی پایان می‌یابد که مزدوران نیز به حملات خود علیه یمن پایان دهند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله در اولین واکنش خود به حذف نام این جنبش از فهرست سازمان تروریستی خارجی آمریکا گفت: ما خواستار اقدام سیاسی سازنده و موفقیت‌آمیز پس از توقف کامل جنگ و لغو محاصره علیه یمن هستیم.

وی تأکید کرد که طبق تجربه‌های گذشته، هیچ عملیات سیاسی برای حل بحران یمن زیر آتش و محاصره موفق نخواهد بود، لذا متجاوزان باید دست از تجاوزات خود بردارند.

دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید، در راستای خواسته‌های امارات و عربستان سعودی، دو کشور متجاور به یمن، برخی از رهبران انصارالله را در لیست تروریستی قرار داد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴، کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات، ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎‌اند. 

انتهای پیام
captcha