وصیت فرماندهان شهید حزب‌‌الله لبنان بر ضرورت صیانت از مقاومت
کد خبر: 3954552
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

وصیت فرماندهان شهید حزب‌‌الله لبنان بر ضرورت صیانت از مقاومت

شهیدان «راغب حرب» و «سیدعباس موسوی» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) بودند که فرزندانشان در هفته مقاومت اسلامی و به مناسبت سالروز گرامیداشت یاد فرماندهان شهید، به ذکر فرازی از وصیت این شهدای والا مقام پرداختند.

وصیت شهیدان «راغب حرب» و سید «عباس موسوی» بر لزوم صیانت از مقاومت //آماده

به گزارش ایکنا، فرزندان شهیدان راغب حرب و سیدعباس موسوی، از فرماندهان شهید مقاومت حزب‌الله در سالروز گرامیداشت یاد فرماندهان شهید مقاومت بر وصیت پدرانشان در لزوم صیانت از مقاومت و حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان تأکید کردند.

راغب راغب حرب، فرزند شهید راغب حرب در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت: هم‌نام بودن با پدرم باعث افتخار و خوشحالی است به شرطی که کار من خوب باشد و برای این نام مناسب باشم. فرماندهان شهید ما اهمیت خود را از نام خود کسب نکردند، بلکه از حسن خلق و ارادتشان به خداوند متعال به دست آوردند.

او مبارزه محور مقاومت با دشمن آمریکایی و مزدورانش را کشمکش بین محور حقیقت و محور باطل توصیف کرد و گفت: آمریکا شیطان است و هر کسی که از آن پیروی کند، نیز شیطان است و ما اطمینان داریم که کشتی حقیقت پیروز است.

راغب حرب خطاب به ملت‌های منطقه نیز گفت: اگر رژیم‌های حاکم بر شما با دشمن صهیونیستی روابط خود را عادی کنند، شما از بازخواست روز قیامت معاف نمی‌شوید. شما در برابر خدا مسئولید که مدافع حق باشید. هیچ کسی نیست که قادر به بیان حقیقت نباشد. شما ملت‌های منطقه باید جایگاه خود را برگزینید. میان حق و باطل هیچ بی‌طرفی معنا ندارد.

یاسر عباس الموسوی: هرگز قادر به نابودی مقاومت نخواهند بود

سیدیاسر عباس الموسوی نیز در گفت‌وگو با العهد گفت: شهید سیدعباس الموسوی دغدغه مسائل امت اسلامی را داشت، آرمان قدس در وجدان او زنده بود و برای برچیدن سایه ظلم بر سر ملت فلسطین تلاش می‌کرد.

سیدیاسر گفت: وصیت شهید عباس صیانت از مقاومت اسلامی و دقت و توجه به مسائل جهان پیرامونمان بود، وقتی هر انسانی در دنیا مظلوم واقع شده باشد، باید به مسئله او توجه شود و اگر بتوانیم، برای برداشتن ظلم از سر آنها کاری کنیم؛ از همین رو اندیشه شهید عباس، جهانی بود.

او با تأکید بر اینکه مقاومت همواره به رغم توطئه‌ها برای نابودی آن پیروزی‌ساز است، گفت: آنهایی که علیه مقاومت دسیسه می‌کنند، هرگز در این کار خود موفق نخواهند بود و ملت مقاومت همواره در کنار جبهه مقاومت است.

سیدیاسر تصریح کرد: توطئه‌گران علیه مقاومت به خواسته‌های خود نخواهند رسید، زیرا در مقاومت ما مردمانی هستند که جانشان را در راه خداوند می‌دهند.

فرزند شهید عباس موسوی دو وصیت مهم پدرش را حفظ مقاومت اسلامی و حمایت از مردم خواند و گفت شهید موسوی می‌گفت که «ما با پلک‌هایمان هم به مردم خدمت خواهیم کرد».

سیدیاسر در پایان گفت: سال‌ها هر چه می‌گذرد، آثار خون این شهدا، مانند چراغی باقی می‌ماند که تاریکی راه را روشن می‌کند و دوران پیروزی‌های مقاومت را آغاز می‌کند.

شیخ راغب حرب(۱۹۵۲ - ۱۹۸۴ میلادی) روحانی شیعه لبنانی که به شیخ الشهدای مقاومت لبنان شهرت یافته است، یکی از رهبران مقاومت اسلامی در  لبنان بود. وی تحصیلات حوزوی را در نجف اشرف آموخت، سپس رهبری جریان مقاومت را در جنوب لبنان به دست گرفت و مردم را برای بیعت با امام خمینی(ره) تشویق کرد.

در ۱۶ فوریه ۱۹۸۴ رژیم صهیونیستی از طریق مزدوران خود شیخ مجاهد مقاومت را ترور و به ‌این ‌ترتیب منطقه جنوب لبنان را به جنگ با دشمن اسرائیلی ترغیب کرد. شهادت شیخ راغب حرب نقطه تحولی در عملکرد مقاومت بود و اقدامات این جبهه را به صورت روزافزونی توسعه داد تا اینکه به آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی‌های پی‌درپی پس از آن منجر شد.

سیدعباس موسوی(زاده ۲۶ اکتبر 1952 درگذشته ۱۶ فوریه 1992) نیز روحانی شیعه لبنانی و یکی از مؤسسان و دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. او هم برای ادامه تحصیلات دینی خود به حوزه علمیه نجف رفت. موسوی در سال ۱۹۷۹ به لبنان بازگشت و حوزه علمیه بعلبک را تأسیس کرد. او در مه ۱۹۹۱ پس از صبحی طفیلی، به عنوان دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد. سیدعباس موسوی که در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲ برای شرکت و سخنرانی در مراسم سالگرد شهید راغ حرب به روستای جبشیت رفته بود، در راه بازگشت خودروی حامل او مورد حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در نتیجه آن او، فرزند و همسرش به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha