اعمال لیله‌الرغائب؛ خداوند بی‌حساب می‌بخشد
کد خبر: 3954771
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

اعمال لیله‌الرغائب؛ خداوند بی‌حساب می‌بخشد

امشب نخستین شب جمعه از ماه پرفضیلت رجب، لیله الرَّغائب است؛ شبی که از بهترین زمان‌ها برای استجابت دعا است. برای سلامتی همه مردم عالم دعا کنیم.

اعمال لیله الرغائب

به گزارش ایکنا، امشب مصادف با اولین شب جمعه از ماه پربرکت رجب، «لیلة الرّغائب» است. گفته شده در این شب ملائك بر زمین نزول می‌كنند و مسئول بردن پیغام از نیت‌های پاک بندگان به خداوند هستند.

امشب از بهترین زمان‌ها برای استجابت دعا است چرا که رغبت بخشش خداوند نسبت به بندگان خویش در این شب بسیار است. پس امشب از بهترین شب‌هایی است که می‌توان به درگاه خداوند دعا و بهترین‌ نعمت‌ها که قدر مسلم یکی از آنها سلامتی است را از خدا خواست.

برای این شب اعمالی نیز ذکر شده که روزه از توصیه شده‌ترین آنهاست. از رسول خدا(ص) روایت شده است که فرمود: از نخستین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید زیرا ملائکه و فرشتگان خداوند به آن شب، لیله الرغائب می‌گویند. امشب خداوند بی‌حساب می‎بخشد.

در اعمال لیلة الرغائب، ذکر شده است که چون شب جمعه شد بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَی آلِهِ» گفته شود. پس‌ازآن در سجده هفتاد بار ذکر «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکةِ وَ الرُّوحِ» گفته شود. سپس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّک أَنْتَ الْعَلِی الْأَعْظَم» گفته شود.در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان‌شاء‌الله به استجابت می‌رسد.

در خصوص فضیلت این نماز گفته شده است که هیچ کسی نیست که این نماز را بخواند مگر آن‌که گناهانش بخشیده شوند حتی اگر به سنگینی وزن کوه‎ها و ریگ بیابان‎ها و به اندازه کف روی دریاها باشد و این شخص حتی می‎تواند شفاعت کننده‎ دیگران نیز باشد.

انتهای پیام
captcha