واکنش انصارالله به بیانیه داعش درباره پیوستن به ائتلاف سعودی
کد خبر: 3954887
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

واکنش انصارالله به بیانیه داعش درباره پیوستن به ائتلاف سعودی

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به بیانیه شب گذشته گروه تروریستی داعش در اعلام جنگ علیه این جنبش واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای مواضع بین‌المللی درباره تحولات مأرب را محکوم کرد و آن را سرپوش بین‌المللی برای ادامه جنگ علیه یمن و ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست که در کنار اشغالگران و متجاوزان می‌جنگند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیانیه گروه تروریستی و جنایتکار داعش درباره اعلام همکاری با ائتلاف سعودی در جنگ مأرب بیانگر ارتباط تنگاتنگ دو طرف است.

انصارالله تأکید کرد که ملت یمن دست بسته عمل نخواهند کرد و این حق را دارند که به جنگ خود برای مقابله با ائتلاف سعودی جنایتکار و قاتل که هدف آنها فقط ایجاد هرج و مرج و آشوب در یمن است، ادامه دهند.

گروهک تروریستی داعش چهارشنبه شب در بیانیه‌ای به طور رسمی خبر داد که در استان مأرب علیه نیروهای ارتش و انصارالله یمن می‌جنگد.

داعش در این بیانیه کوتاه اعلام کرد روز سه‌شنبه با نیروهای ارتش و انصارالله یمن در منطقه «الکساره» در استان مأرب درگیر شده است؛  این گروه ترویستی مدعی شد که در این درگیری تعدادی از نیروهای دولت صنعاء کشته و زخمی شده‌اند. داعش همچنین ادعا کرد که توانسته دو مقر را به اشغال خود در آورد.

استان مأرب از یک هفته پیش شاهد مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی است، به طوری‌که که به گفته منابع میدانی یمنی، در یک هفته گذشته ۳۲ کیلومتر مربع از مساحت منطقه «صرواح» در غرب مأرب به کنترل نیروهای دولت صنعاء درآمده است و این نیروها ۱۰ کیلومتر تا شهر مأرب فاصله دارند.

انتهای پیام
captcha