منطقه ویژه اقتصادی بانه؛ فرصتی برای توسعه سرمایه‌گذاری
کد خبر: 3955040
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

منطقه ویژه اقتصادی بانه؛ فرصتی برای توسعه سرمایه‌گذاری

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه فرصت مهمی برای توسعه سرمایه‌گذاری است، گفت: این منطقه می‌تواند آغازی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی دیگری در کردستان باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، امروز، دوم اسفندماه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان و آیین افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان اظهار کرد: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی یک دوره طولانی معافیت مالیاتی دارد و از مجموعه‌ای از قوانین و مقرارت مستثنی شده که انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذار برای تولید نیاز به واردات داشته باشد از معافیت‌های مختلفی برخوردار شده و برای صادارات هم از امتیازاتی برخوردار است که تولید را به صرفه می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت امتیازی به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است تا به راحتی بتوانند به صادرات تولیدات خود بپردازند، بیان کرد: تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی کشور به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل شده‌اند و برای هزاران نفر در این مناطق اشتغالزایی شده است. امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی بانه به چنین قطبی تبدیل شود در این راستا امتیازات و معافیت‌هایی که در نظر گرفته شده اطلاع رسانی شود.

فتحعلی محمدزاده، معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم در این نشست با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی سازمانی توسعه‌ای گفت: ۸۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آنها منطقه ویژه بانه است.

وی با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار خواهد بود که در فاز اول ۳۵ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این منطقه ویژه ۲هزار فرصت شغلی در فاز اول ایجاد می‌کند و از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوری برخوردار است.

محمدزاده با اشاره به اینکه زمین‌های لازم به ۱۰ متقاضی تحویل شده که تولیدات مختلفی از جمله پوشاک و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه با توجه به موقعیت اقلیمی و قرار گرفتن در هفت کیلومتری مرز سیران‌بند، شرایط خوبی برای توسعه وارادت و صادرات کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ در سفر معاون اول رئیس جمهور به کردستان طرح‌های بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha