تظاهرات آلمانی‌ها در سالگرد حمله نژادپرستانه هانائو
کد خبر: 3955381
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

تظاهرات آلمانی‌ها در سالگرد حمله نژادپرستانه هانائو

هزاران تظاهرات‌کننده آلمانی در سالگرد حمله نژادپرستانه سال 2020 در هانائو آلمان در برلین تظاهرات کردند و خواستار مبارزه با جریانات نژادپرست شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، هزاران تظاهرات‌کننده در برلین روز گذشته، دوم اسفند راهپیمایی کردند تا یاد قربانیان حمله نژادپرستانه سال 2020 در هانائو را گرامی بدارند.

معترضان در حالی که عکس قربانیان را حمل می‌کردند، از ایستگاه قطار هرمان اشتراسه به سمت منطقه کروتسبرگ حرکت کردند. آنها همچنین بنرهایی را به همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «همه جا هانائو است»، «جلوی خرابکاران را بگیرید» و «هرگز هانائو را فراموش نکنید، 19.02.2020». 

بیشتر بخوانید:

شرکت‌کنندگان به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت کردند و اسامی کشته‌شدگان در حمله را با صدای بلند خواندند.

بر اساس برآورد پلیس 6000 تظاهرات‌کننده در راهپیمایی حضور داشتند اما سازمان‌دهندگان تعداد آنها را 20 هزار نفر اعلام کردند.

19 فوریه سال گذشته 9 نفر از جمله چهار ترک‌تبار، از سوی یک فرد راست‌گرای افراطی آلمانی در  جریان حمله به دو کافه در هانائو کشته شدند. آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی است که با تبلیغات گروه‌های راست افراطی و ضد مسلمان تقویت می‌شود. از سال 1989 حداقل 184 نفر در آلمان به دست تندروهای راست افراطی و گروه‌های نئونازی کشته شده‌اند که بیش از 50 نفر آنها ترک‌تبار بوده‌‌اند.
 
با گذشت یک سال از این حادثه، خانواده‌های این قربانیان می‌گویند که برای روشن شدن ابعاد این حمله و اطمینان از تکرار چنین جنایاتی کارهای اندکی انجام شده است.
انتهای پیام
captcha