طواف پیکر «انیس نقاش» در حرم حضرت زینب(س) + فیلم
کد خبر: 3955701
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

طواف پیکر «انیس نقاش» در حرم حضرت زینب(س) + فیلم

پیکر «انیس نقاش»، مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت و متفکر برجسته لبنانی در حرم حضرت زینب(س) در دمشق طواف داده شد.

به گزارش ایکنا، انیس نقاش مبارز کهنه‌کار جبهه مقاومت و تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر راهبردی نزدیک به حزب‌الله روز گذشته، 4 اسفند در بیمارستان هشام سنان دمشق در سن 70 سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

پیکر این مجاهد و متفکر فقید در حرم حضرت زینب(س) طواف داده شد و قرار است امروز به لبنان انتقال داده شده و در آرامستان الحرش بیروت به خاک سپرده شود.

انیس نقاش، رئیس شبکه مطالعات راهبردی الامان که از چند روز پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان دمشق بستری شده بود، صبح روز دوشنبه دار فانی را وداع گفت.

نقاش در ۱۹۶۸ به جنبش فتح و مبارزه ضدصهیونیستی پیوست و مسئولیت آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه با حزب‌الله لبنان و شخص شهید عماد مغنیه در ارتباط بود. او در هماهنگی میان رهبری انقلاب فلسطین و انقلاب اسلامی ایران نیز تا نیمه‌های دهه نود نقش مهمی برعهده داشت.

جنبش‌های مقاومت در منطقه از حزب‌الله لبنان، جنبش العمل الاسلامی و انصارالله یمن و گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه درگذشت انیس نقاش را تسلیت گفته و بر تداوم راه او برای آزادسازی قدس شریف تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha