وجود روحانیون توانمند؛ زمینه‌ساز جامعه دینی قوی‌تر
کد خبر: 3955729
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

وجود روحانیون توانمند؛ زمینه‌ساز جامعه دینی قوی‌تر

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه وجود ماموستاها و روحانیون توانمند و متخصص‌ زمینه‌ساز جامعه دینی قوی‌تری خواهد بود، گفت: براساس مطالعات انجام شده دغدغه کاهش جامعه روحانیون صاحب نظر و توانمند در استان کردستان وجود داشت که در این راستا مرکز تخصصی امام شافعی در استان راه‌اندازی شد.

وجود روحانیون توانمند و متخصص زمینه‌ساز جامعه دینی قوی‌تر است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی غلامعلی، معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، روز گذشته چهارم اسفندماه، در نشست هیئت امنا و اساتید مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی با معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی‌ مدارس علوم دینی کشور، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی امام شافعی در کردستان با یک مطالعه دقیق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی امام شافعی با هدف تربیت روحانیون اهل سنت و به روزرسانی اطلاعات روحانیون راه‌اندازی شده است، افزود: تقویت حوزه‌های علمیه در استان کردستان باید بر اساس این دیدگاه به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده این دغدغه وجود داشت که با کاهش جامعه روحانیون صاحب نظر و توانمند در این استان مواجه باشیم چرا که وجود ماموستاها و روحانیون توانمند و متخصص‌ زمینه‌ساز جامعه دینی قوی‌تری خواهد بود.

غلامعلی، تقویت باورهای دینی در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: یکی از عواملی که در کشورهای اسلامی بزهکاری‌های اجتماعی کمتر از کشورهای غیردینی است، باورها و اعتقادات دینی مردم است.

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه ما در برخی استان‌ها بیش از نیاز روحانی داریم ولی در برخی استان‌ها مانند کردستان با کاهش آمار روحانیون مواجه هستیم، اظهار کرد: برنامه‌های مدون و به روز برای تربیت علما و روحانیون متخصص و توانمند اولویتی بود که مورد توجه شورا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روحانی متخصص تعریف و مؤلفه خاص خود را دارد، گفت: مدارکی که در این مراکز به افراد داده می‌شود، باید با دقت کامل صورت گیرد و حتی در ثبت‌نام اولیه متقاضیان حساسیت‌های لازم مورد توجه قرار گیرد.

غلامعلی با اشاره به اینکه کادرسازی برای جامعه علمی و دینی مهم‌ترین اهداف در مرکز تخصصی امام شافعی است، بیان کرد: امامان جمعه و جماعات باید اولویت فارغ‌التحصیلان این مرکز باشد تمام تلاش ما این است که مرکز تخصصی کردستان را به صورت جدی تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که از اساتید مجرب سایر استان‌ها برای برگزاری کلاس‌ها بهره‌گیری کنید، افزود: تبلیغ و ارتباطات با سایر دستگاه‌ها برای معرفی هرچه بیشتر این مرکز تخصصی در استان ضروری است.

غلامعلی با تأکید بر حمایت مالی از فعالیت مرکز تخصصی امام شافعی، بیان کرد: ما باید به سمت جذب حامی و خیرینی که دغدغه رشد و توسعه و ترویج دین اسلام را داشته باشند، حرکت کنیم و در این راستا از هر ظرفیتی بهره‌گیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اگر طلبه‌های فاضل و درجه یک به‌ عنوان مدرس برای مرکز جذب و طلاب و روحانیون درجه یک تربیت و تحویل دهید، خود به خود این کار تبلیغ بسیار خوبی برای مرکز تخصصی امام شافعی کردستان خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت یادآور شد: برنامه‌ریزی خوب، شناسایی و جذب اساتید توانمند باید ملاک حرکت مرکز تخصصی امام شافعی قرار گیرد ما نیز اعتبارات مورد نیاز این مرکز را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha