آخرین خبرها از سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3955772
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

آخرین خبرها از سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده درباره سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، این رقابت‌ها از 16 تا 21 اسفند در تهران برگزار می‌شود. نمایندگان ایران اجرای خود در این مرحله را در شهر محل سکونتشان انجام داده و فایل ضبط شده نیز در اختیار گروه اجرایی قرار گرفته است.

آخرین خبرها از سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از 16 تا 21 اسفندماه، برای نخستین‌بار در تاریخچه مسابقات بین‌المللی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

مرحله نیمه‌نهایی، اوایل بهمن‌ماه سال جاری به ‌صورت ارتباط آنلاین با 120 شرکت‌کننده از 70 کشور و با حضور فیزیکی و مجازی داوران ایرانی و خارجی برپا شد و در نهایت حدود 40 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

بر اساس اعلام مسئولان قرآنی سازمان اوقاف، ضبط تلاوت شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف طی روزهای گذشته انجام شده است و نکته قابل توجه در این بخش، ضبط اجرای شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن است، در صورتی که پیش‌بینی می‌شد در رشته حفظ کل قرآن، مسابقات به صورت وبیناری و ارتباط زنده گروه داوری با شرکت‌کننده در روز پخش تلویزیونی مسابقات باشد، اما برنامه‌ریزی به این صورت نبوده و شرکت‌کنندگان این رشته نیز همچون رشته تلاوت، قبل از آغاز مسابقات به سؤالات هادی حفاظ پاسخ داده و فایل ضبط شده اجرای آنها برای گروه اجرایی مسابقات در تهران ارسال شده است.

همچنین اجرای نمایندگان ایرانی حاضر در این مسابقات نیز 26 بهمن‌ماه ضبط شده است. این شرکت‌کنندگان در اماکنی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان‌های خراسان رضوی و قم مشخص کرده بودند، حضور یافته و اجرای آنها ضبط شده است.

از دیگر خبرهای پیرامون مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، می‌توان به رشد 50 درصدی میزان جوایز نسبت به سال قبل اشاره کرد، این موضوع را قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در جلسه اخیر ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام کرد.

بر اساس گزارش ایکنا مقرر شده است مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی به مدت پنج شب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در سالن سوره حوزه هنری در تهران برگزار شود.

برنامه‌ریزی شده است در کنار این مسابقات، دومین دوره مسابقات کتابت قرآن با همکاری مدرسه کتابت قرآن قم برپا ‌شود.

انتهای پیام
captcha