تلاش برای تحكیم هویت ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان فارس
کد خبر: 3955777
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

تلاش برای تحكیم هویت ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان فارس

با هدف تحکیم هویت ایرانی ـ اسلامی دانش‌آموزان فارس، تفاهم‌نامه همكاری مشترك آموزش و پرورش این استان و میراث جهانی تخت جمشید منعقد خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 5 اسفندماه در دیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی تخت جمشید گفت: تفاهم‌نامه همكاری مشترك آموزش و پرورش فارس و میراث جهانی تخت جمشید با هدف ارتقا و بهره‌برداری بهینه فرهنگی و نهادینه‌سازی فرهنگ و هویت اصیل ایرانی ـ اسلامی با برنامه ریزی مشترک و تعامل سازنده منعقد خواهد شد.

وی، تخت جمشید را یکی از آثار شاخصی دانست که ارائه و اجرای برنامه فرهنگی تعریف شده در آن می‌تواند الگویی برای تمامی آثار باارزش باشد و سپس ادامه داد: بیشتر برنامه‌هایی که در گردشگری در حال اتفاق است، فرآیند تعریف شده مناسبی ندارند که ساختارمند كردن آن لازم است با تدابیری همراه شود که قبلاً هم در شیراز نمونه‌ای تحت عنوان شیرازشناسی تشکیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و می‌تواند به‌صورت یک الگو در ادامه مطرح باشد.

اسماعیلی  گفت: این مدل مدیریتی می‌تواند آثار شاخصی چون تخت جمشید را در برگیرد و با الگوسازی مناسب و استاندارد زمینه‌های لازم را برای تعمیم دادن آن به کل کشور را  فراهم كند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با تأكید بر اینكه تلاش می‌كنیم تا فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را با تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی در میان دانش‌آموزان نهادینه كنیم، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بازدید از تخت جمشید اشاره كرد و گفت: بنا داریم در سند تحول بنیادین به‌عنوان مهم‌ترین عامل انتقال، بسط و اعتلای فرهنگ در جامعه اسلامی ایران، این موضوعات را پیگیری کنیم و نگاه تمدنی به این روند داریم.

وی همكاری اب تحت جمشید را فرصتی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در این راستا دانست و گفت: طرح بوم هم فرصت طلایی برای شروع همكاری با تخت جمشید خواهد بود. با اختیارات قانونی كه به تازگی به مدارس اعطا شده است، می‌توان از این فرصت استفاده كرده و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به دانش‌آموزان آموزش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: روایت داستان‌های اساطیری یا قهرمانان ملی نظیر آریوبرزن از ایران قبل از اسلام و شهدای شاخصی همچون مرتضی جاویدی اسطوره و دلاور مرد دوران دفاع مقدس در بسترهای تاریخی و فرهنگی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان موثر خواهد بود.

اسماعیلی همچنین گفت: در فارس با دارا بودن ۸۵۰ هزار دانش‌آموز محصل، ۶۵ هزار معلم و به همین تعداد معلم بازنشسته این امکان وجود دارد تا با تعریف بسته‌های گردشگری، مسابقه و رویدادها و پویش های گوناگون فرصت بهره‌برداری بهتر از جاذبه های گردشگری را فراهم شود.

وی در پایان طرح‌های حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی و سعدی‌شناسی را از برنامه های اجرا شده موفق آموزش و پرورش دانست و گفت: امید داریم با عقد تفاهم‌نامه ملی بین دو وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت آموزش و پرورش، ارتباطات موثرتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha