10 فرهنگسرا در یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3956191
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷

10 فرهنگسرا در یزد ایجاد می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی با فقر مواجه است، از اجرای طرح «هر حسینیه یک فرهنگسرا» برای رفع این مشکل و صرفه‌جویی در هزینه‌های احتمالی خبر داد.

10 فرهنگسرا در یزد ایجاد می شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، ششم اسفند در مراسم افتتاح فرهنگسرای حکمت در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد اظهار کرد: استان یزد در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی با فقر مواجه است و برای تأمین آن باید هزینه‌های زیادی صرف شود لذا در این زمینه با توجه به وجود حسینیه‌های متعدد در شهر یزد، ایده هر حسینیه یک فرهنگسرا مطرح شد.

وی از ایجاد 10 فرهنگسرا در سطح شهر و درون محلات خبر داد و گفت: در این مکان نیازهای محله با همفکری مردم همان محله شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شود.

ملازینلی با تشکر از همراهی مدیریت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد در ایجاد فرهنگسرای حکمت با محوریت بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه(س) بیان کرد: این فرهنگسرا با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد در زمینه پژوهش فعالیت خواهد داشت.

منصوره شاکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی از سوی این مؤسسه صورت گرفته که برگزاری همایش بانوی هزاره اسلام به صورت ملی از آن جمله است.

وی ادامه داد: این مجموعه اولین و تنها مرکز مقطع سطح سه حوزوی معادل کارشناسی ارشد در شهر یزد است که اکنون در شش رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، کلام با گرایش امامت، تفسیر و علوم قرآن و فقه و اصول در حال فعالیت است.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد گفت: طلاب علاوه بر مباحث آموزشی در زمینه‌های مختلف توانمند می‌شوند تا پس از فارغ‌التحصیلی پاسخگوی مسائل مختلف در سطح جامعه باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی فرهنگسرای حکمت بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد این مؤسسه فقط آموزش نیست و به مدرک اکتفا نمی‌شود لذا با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ایجاد فرهنگسرا با محوریت پژوهش در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت تا ان‌شاءالله با آغاز بکار این مرکز، شاهد رشد روزافزون مباحث پژوهشی باشیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت در استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: متأسفانه شخصیت امیرالمومنین، مولا علی(ع) آن گونه که شایسته و بایسته است، به آن پرداخته نشده لذا در نشر معارف اهل بیت بویژه حضرت علی(ع) باید به صورت گسترده‌تری اهتمام ورزید.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه همایش ملی بانوی هزاره سوم گفت: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) اگر دو مورد وجود نداشت، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند و ذوالفقار علی و ثروت حضرت خدیجه(س) را از آن جمله عنوان کردند و در این بیان گوهربار شخصیت بی‌نظیر این بانوی بزرگ آشکار می‌شود که از جهات مختلف قابلیت الگوسازی دارند.

حسینی با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران تشکیل این فرهنگسرا و تعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد: این گونه اقدامات روز به روز گسترش یابد.

مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت در استان یزد با اشاره به اینکه در امر پژوهش یک مشکل وجود دارد و یک مسئله، اظهار کرد: ما باید مشکلات جامعه را بررسی کرده و مشکلات اولویت‌دار را تمایز داده و سپس مسئله‌یابی کنیم لذا این مرکز با پتانسل خوبی که دارد مشکلات جامعه را جمع‌آوری و سپس مسئله‌یابی خواهد کرد و در قالب برگزاری کارگروه‌های مختلف در این زمینه و با هدف و انتخاب اولویت‌های صحیح این کار انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم که با حضور عباس ملازینلی و مصطفی زارع‌زاده، رئیس و قائم‌مقام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی؛ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، ضمن تجلیل از برترین‌های پژوهشی و فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد، فرهنگسرای حکمت افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha