انتقاد دانشجویان بریتانیایی از استاد اسلام‌ستیز دانشگاه بریستول
کد خبر: 3956281
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

انتقاد دانشجویان بریتانیایی از استاد اسلام‌ستیز دانشگاه بریستول

پروفسور استیون گریر، استاد دانشگاه بریستول در بریتانیا به دلیل اظهارات اسلام‌هراسانه خود مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، آنطور که انجمن اسلامی دانشگاه بریستول (BRISOC) اعلام کرده، پروفسور استیون گریر (Steven Greer) استاد دانشکده حقوق این دانشگاه با شکایت‌های متعددی به دلیل اظهارات اسلام‌هراسانه و تبعیض آمیز رو به رو شده است.

در بیانیه‌ای که به وسیله چندین انجمن دانشجویی دیگر امضا شد، دانشجویان حقوق اعلام کرده‌اند که گریر مرتباً دیدگاه‌هایی در کلاس بیان می‌کند که می‌تواند اسلام‌هراسانه، متعصبانه و تفرقه‌افکنانه تلقی شود.

عامر محمد، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه بریستول، به الجزیره گفت اولین شکایت در سپتامبر گذشته صورت گرفت و این انجمن  در ماه نوامبر یک شکایت رسمی از گریر را به دانشگاه ارائه کرد.

این انجمن خواستار عذرخواهی رسمی گریر و حذف محتوایی است که آن را مشکل‌ساز می‌داند. استیون گریر در بخشی از بحث‌های خود در مورد «اسلام و حقوق بشر»، آزادی بیان در اسلام را چالش اساسی برشمرده و مجازات اعدام برای توهین به اسلام را برجسته و به حمله مرگبار به دفتر مجله شارلی ابدو اشاره كرده است.

یکی از دانشجویان گریر آین اظهارات را دیدگاهی نادرست و متعصبانه‌ از اسلام توصیف کرد؛ این در حالی است که گریر در گفت‌وگو با الجزیره اتهامات خود را رد کرده است.

با وجود اینکه اتهامات علیه گریر علنی شده، اما دانشگاه بریستول از اظهارنظر در مورد وی خودداری و اعلام کرده که در حال انجام تحقیقات در مورد این شکایات است.

انتهای پیام
captcha