درخواست اقلیت فلسطینی مقیم آمریکا برای ازسرگیری کمک‌ها
کد خبر: 3956768
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

درخواست اقلیت فلسطینی مقیم آمریکا برای ازسرگیری کمک‌ها

اقلیت فلسطینی مقیم آمریکا و نهادهای حامی ملت فلسطین در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار ازسرگیری کمک‌های این کشور به ملت فلسطین شدند.

به گزارش  ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این نامه آمده است که ما از دولت جو بایدن می‌خواهیم هرچه سریع‌تر در سایه شیوع ویروس کرونا در کرانه باختری و نوار غزه کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» را ازسر بگیرد تا این آژانس بتواند به ارائه خدمات و تقدیم کمک‌های غذایی به فلسطینیان ادامه دهد.

این نامه می‌افزاید که رژیم صهیونیستی میلیون‌ها فلسطینی را که تحت سیطره نظامی این رژیم قرار دارند، از دسترسی به واکسن کرونا محروم کرده است.

واشنگتن شهریورماه 97 حمایت مالی از آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به طور کامل قطع کرد. این تصمیم در نشست جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ اتخاذ شد.

گفتنی است؛ آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» به بیش از 5 میلیون پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha