مراسم نکوداشت و رونمایی از نرم‌افزار آثار استاد خسروشاهی برگزار می‌شود
کد خبر: 3956816
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

مراسم نکوداشت و رونمایی از نرم‌افزار آثار استاد خسروشاهی برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت و رونمایی از نرم‌افزار آثار استاد خسروشاهی از سوی مرکز کامپیوتری نور برگزار می‌شود.

مراسم نکوداشت و رونمایی از نرم‌افزار آثار استاد خسروشاهی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ مراسم نکوداشت و رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار استاد خسروشاهی به صورت مجازی برگزار می‌شود و از طریق نشانی http://noo.rs/live قابل مشاهده است.

این مراسم به مناسبت اولین سالگرد ارتحال این استاد و پژوهشگر برجسته حوزه علمیه در روز سه‌شنبه، 12 اسفندماه و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خسروشاهی، در سال ۱۳۱۷ در تبریز، در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. تاریخ سه قرن از حیات و کوشش علمی و فقهی اجداد وی که جملگی از علمای بزرگ و فقهای نام‌دار ایران و عراق در دوران خود بوده‌اند، این حقیقت را به خوبی روشن می‌سازد.

تألیفات و آثار وی به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صدها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) منتشر شده است. آثار وی که بالغ بر هشتاد جلد می‌شود، بیش از چهل جلد آن‌ها تاکنون بارها در داخل و خارج کشور چاپ شده است. علاوه بر تألیفات و ترجمه‌ها، ۱۲۰ جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران، ایتالیا و مصر چاپ و منتشر شده است.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخست به مدت دو سال نماینده امام خمینی(ره) در وزارت ارشاد اسلامی بود. آن‌گاه به سفارت ایران در واتیکان انتخاب شد و مدت پنج سال در خارج از کشور به فعالیت پرداخت.

تأسیس مرکز «فرهنگی اسلامی اروپا» در رم و تأسیس ماهنامه‌ای به زبان انگلیسی «انکوائری» و هفته‌نامه‌ای به عربی «العالم» در لندن از آثار این دوران است. در ایتالیا، علاوه بر چاپ و نشر ترجمه قرآن مجید و نهج‌البلاغه به زبان ایتالیایی و نشر ماه‌نامه‌ای به نام جهان نو به زبان ایتالیایی جمعا در مدت پنج سال ۱۶۲ نوع کتاب و نشریه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی، منتشر کرده که در سراسر جهان توزیع شده است.

خسروشاهی مدت سه سال هم رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مصر (قاهره) بود و در سال ۱۳۸۲ به ایران مراجعت کرد و به عنوان مشاور وزیر در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی به تحقیق و بررسی پرداخت.

انتهای پیام
captcha