لیگ قرآنی بوشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3957070
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

لیگ قرآنی بوشهر برگزار می‌شود

مسابقات قرآن ویژه مؤسسات و مراکز قرآنی بوشهر از طریق ضبط برنامه در صدا و سیما و پخش در ایام ماه رمضان برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایکنا، اولین دوره مسابقات قرآن (لیگ قرآنی) بین مراکز قرآنی بوشهر اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی با اهدافی چون پویایی مراکز قرآنی بابت رکود ناشی از شیوع کرونا، ایجاد حس رقابت سالم بین مراکز قرآنی و شناسایی استعدادها برگزار می‌شود.

مراکز قرآنی می‌توانند ‌در دو بخش آقایان و بانوان، نمایندگان خود را به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها یا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت معرفی کنند. این مسابقات از سوی صدا و سیما طی ماه رمضان پخش می‌شود.

بخش آقایان در چهار رشته قرائت، حفظ، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی برپا می‌شود. رده سنی قاری باید بین 12 تا 20 سال باشد و باید یک قطعه مشخص شده از قبل ارائه دهد و همچنین توانایی قرائت از کل قرآن را داشته باشد.

نماینده حفظ قرآن نیز باید حداکثر 35 سال داشته باشد و حافظ اجزای یک، دو، سه و 30 باشد. نماینده مفاهیم باید حداکثر 35 سال سن داشته باشد و به سؤالات مفاهیم اجزای 30، 1، 2 و 3 پاسخ دهد. نماینده سبک زندگی قرآنی باید الزاماً از بین روحانیان معمم (بدون محدودیت سنی) باشد و یک سخنرانی سه دقیقه‌ای به صورت تصویری از جزء انتخابی آماده کند و قبل از برگزاری مسابقه ارائه دهد. فایل‌های تصویری بیشتر از پنج دقیقه قابل قبول نیست.

بخش بانوان در چهار رشته فصیح‌‌خوانی، حفظ، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

نماینده فصیح‌خوانی باید زیر 25 سال سن داشته باشد و توانایی قرائت به همه اجزای قرآن کریم به‌صورت صحیح‌ داشته باشد، نماینده حفظ باید زیر 35 سال سن داشته و مسلط به اجزای یک، دو، سه و 30 باشد. در بخش مفاهیم نیز نماینده باید حداکثر 35 سال سن داشته باشد و به سؤالات مفاهیم اجزای 1، 2، 3 و 30 پاسخ دهد. نماینده سبک زندگی قرآنی باید از بین خواهران طلبه (بدون محدودیت سنی) انتخاب شود و یک کلیپ سه‌دقیقه‌ای به‌صورت تصویری از قبل آماده کند و ارائه دهد.

در بخش آقایان، نماینده قرائت یک فایل صوتی 1 الی 3 دقیقه‌ای ضبط کرده و به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تحویل دهد. در سایر بخش‌ها صرفاً روزمه افراد ارسال شود.

در بخش بانوان نیز قسمت فصیح‌خوانی یک فایل سه دقیقه‌ای از سوره لقمان ضبط و به اداره تبلیغات شهرستان ارسال و در سایر بخش‌ها رزومه افراد ارسال شود.

فقط 31 مرکز می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. فایل‌ها و روزمه‌های فرستاده شده از سوی تیم داوری بررسی می‌شود و 31 مرکز به مرحله مسابقات راه پیدا می‌کنند، اجزای انتخابی برای هر مرکز بعد از مرحله مقدماتی و انجام قرعه‌کشی تعیین می‌شود.

برای همه 31 مرکز راه‌یافته به مرحله مسابقات جوایزی به فراخور رتبه کسب شده در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام
captcha