دیدار فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان از سازمان دارالقرآن
کد خبر: 3957072
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

دیدار فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان از سازمان دارالقرآن

فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان از سازمان دارالقرآن الکریم بازدید کردند و طی آن مقرر شد تفاهم‌نامه‌های همکاری در خصوص ارتباط گسترده‌تر جمعیت‌های قرآنی اهل سنت استان با مرکز قرآنی سازمان اوقاف و سازمان دارالقرآن منعقد و به جهت تقویت و ارتقای سطح دانش معلمان و قرآنیان این استان، کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید برگزار شود.

به گزارش ایکنا، فعالان قرآنی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان روز گذشته، 11 اسفند طی دیداری از سازمان دارالقرآن الکریم بازدید کردند.
 
در این بازدید که نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان و همچنین مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند، ابتدا بازدیدی از معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم به عمل آمد.
 
در ابتدای این بازدید، میثم معافی، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم طی سخنانی به روند بررسی قرآن‌ها از مرحله کتابت تا چاپ و نشر آن اشاره و روند صدور مجوز چاپ و نشر قرآن در کشور را تشریح کرد. همچنین بازدید از قرآن‌های بررسی شده و آشنایی با اصول کلی رسم‌المصحف و ضبط‌المصحف بخش دیگری از این دیدار بود.
 
در بخش دیگر این بازدید، جلسه هم‌اندیشی با معاون امور استان‌ها و توسعه مشارکت‌ها و همچین معاون آموزش و سنجش به عمل آمد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم الهایی‌سحر، معاون ارتباطات و توسعه مشارکت‌های سازمان دارالقرآن در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت‌های قرآنی در کشور، اشاراتی به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی کرد و خواستار فعالیت این مؤسسات در حوزه تقریب مذاهب شد.
 
همچنین مهدی شکری، معاون آموزش و سنجش نیز با حضور در این نشست با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان دارالقرآن در حوزه آموزش‌های عمومی و تخصصی، آمادگی این معاونت را درباره برگزاری طرح‌های حفظ عمومی و گسترش فعالیت‌های آموزشی در حوزه حفظ قرآن اعلام کرد.

در پایان این نشست، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش مرکز قرآنی سازمان اوقاف طی سخنانی از حوزه فعالیت‌های مرکز قرآنی سازمان اوقاف، خواستار ارتباط گسترده‌تر جمعیت‌های قرآنی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با مرکز قرآنی سازمان اوقاف و سازمان دارالقرآن الکریم شد.
 
مقرر شد، تفاهم‌نامه‌های همکاری نیز در این خصوص منعقد شود. به همین منظور مقرر شد به جهت تقویت و ارتقا سطح دانش معلمان و قرآنیان این استان، کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب نیز برگزار شود.
انتهای پیام
captcha