خشم جمعیت «الوفاق» از قرارگرفتن نام بحرین در اتحادی امنیتی با اسرائیل
کد خبر: 3957682
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

خشم جمعیت «الوفاق» از قرارگرفتن نام بحرین در اتحادی امنیتی با اسرائیل

جمعیت اسلامی «وفاق ملی» بحرین ضمن اعلام خشم خود از قرارگرفتن نام این کشور در اتحادی امنیتی با رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: صهیونیست‌ها هر کسی را که به آن‌ها آویزان شده را به سرعت غرق خواهند کرد، بازی با ورقه صهیونیست‌ها نشانگر ضعف و خفگی رژیم بحرین است.

به گزارش ایکنا؛ جمعیت اسلامی «وفاق ملی» بحرین در خصوص تعدادی از تحولات اخیر در بحرین و منطقه بیانیه‌ای ۸ بندی صادر کرد که به شرح زیر است:

1 ـ الوفاق فعالیت‌های مردم بحرین در دهمین سالگرد جنبش مردمی این کشور را ستود و تأکید کرد که این نشان‌دهنده سرزندگی، بیداری و آگاهی بحرینی‌ها در خصوص ضرورت و نیاز مبرم به دموکراسی، عدالت، مشارکت و تعدد و تکثر سیاسی در بحرین است که کلید ثبات، انسجام و همزیستی محسوب می‌شود. 

2 ـ الوفاق حمایت خود از تمامی مواضع مطرح در خصوص ایجاد تحول و توسعه در زمینه‌های مختلف را اعلام کرده و به دعوت‌ها و طرح‌هایی که در راستای تحقق آرزوها و خواسته‌های بحرینی‌ها با هدف دستیابی به دموکراسی و مشارکت سیاسی مطرح می‌شوند با نگاهی مثبت می‌نگرد. 

3 ـ این جمعیت نسبت به بالاگرفتن روند آزار و اذیت خانواده‌های شهدا در بحرین ابراز نگرانی کرد، چه اینکه مسئولان بحرین پدر شهید علی مشمیع را بازداشت کرده و پدر شهید عباس السمیع، پدر شهید سید حسین احمد و برادر شهید سامی مشمیع را نیز احضار کرده‌اند.

4 ـ جمعیت الوفاق فزونی موج بازداشت کودکان بحرینی و صدور حکم علیه آنها در پرونده‌هایی که به جنبش مردمی باز می‌گردند توسط دستگاه امنیتی و سیستم قضایی بحرین را به شدت محکوم می‌کند.

5 ـ الوفاق با نگرانی وافر پیگیر اخبار منتشره در خصوص انتشار بیماری کرونا در زندان‌های بحرین و همچنین وضعیت سلامت استاد حسن مشیمع و شیخ حبیب المقداد از شخصیت‌های زندانی در بحرین است. این جمعیت بر ضرورت آزادی فوری زندانیان سیاسی تأکید دارد و این را حق طبیعی آن‌ها می‌داند.

6 ـ الوفاق با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که در مورد گم شدن ۹۰۰ ملیون دینار طی سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی بحرین مطرح شده است، اعلام می‌کند که این اخبار بیانگر این هستند که بحرین نیازمند به قوه مجریه‌ای است که به مواخذه و حسابرسی تن دهد، قوه مقننه‌ای که دارای قدرت اعمال نظارت باشد و قوه قضاییه‌ای که ضمن استقلال قادر به مواخذه و حسابرسی مسئولین فساد باشد. 

7 ـ  الوفاق حمایت خود را از تمامی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت ضرورت توقف جنگ تحمیلی بر یمن بطور فوری اعلام کرده و بر لزوم بازسازی آن در راستای تحقق ثبات و رشد در منطقه تأکید دارد، چه اینکه گزارش اخیر سازمان ملل هم بر شرایط وخیم و بشدت دشوار انسانی موجود در یمن اشاره دارد. 

8 ـ الوفاق خشم شدید خود را در خصوص مباحث مطرح شده در زمینه تشکیل اتحاد و پیمانی امنیتی با عضویت بحرین و رژیم صهیونیستی اعلام کرده و آن را در چارچوب خیانت به اصول و ارزش‌ها می‌داند و تاکید دارد که صهیونیست‌ها هر کسی را که به آنها آویزان باشد بسرعت غرق خواهند کرد.

الوفاق تأکید دارد که موضع تمامی اقشار بحرین موضعی مخالف با هرگونه نزدیکی و ملاطفت با صهیونیست‌ها است، تلاش برای بازی با برگه صهیونیست‌ها نشانگر ضعف و خفگی (رژیم بحرین) است.
انتهای پیام
captcha