فعال‌سازی خانه‌های قرآن روستایی غیر فعال شهرستان کنگان
کد خبر: 3957792
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
از سوی مؤسسه یا زهرا(س) انجام می‌گیرد؛

فعال‌سازی خانه‌های قرآن روستایی غیر فعال شهرستان کنگان

مؤسسه یا زهرا(س) شهرستان کنگان از طریق برگزاری دوره‌های پرورش مربی ویژه مسئولان خانه‌های قرآن روستایی غیرفعال، اقدام به فعال‌سازی آن‌ها و گسترش فعالیت‌های قرآنی می‌کند.

ارسالی/فعال‌سازی خانه‌های قرآن روستایی غیر فعال شهرستان کنگان

به گزارش ایکنا، مؤسسه یازهرا(س) از سال 84 با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است. گستره قرآن‌آموزان این مؤسسه از سه سال به بالا هستند و کلاس‌های تدبر، تجوید، روخوانی، روان‌خوانی، حروف الفبا و ... را برگزار می‌کند.

زینب سادات حقیقت، معاون فرهنگی و آموزشی مؤسسه یازهرا(س) کنگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: این مؤسسه اقدام به برپایی دوره‌های کشوری و شهرستانی می‌کند، دوره کشوری دوره‌ای است که به مؤسسات اعلام می‌شود و مدرک آن نیز از تهران صادر می‌شود، دوره‌های شهرستانی نیز از سوی مؤسسه و در محل آن و با تدریس معلمان انتخابی مؤسسه برگزار می‌شود و مدرک آن نیز از طرف مؤسسه صادر می‌شود. در همین راستا شش سال متناوب دوره شهرستانی روخوانی و روان‌خوانی ویژه کودکان برگزار می‌شود، دوره کشوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، سال 94 دوره روخوانی، روان‌خوانی و امسال نیز دوره تجوید برگزار شد.

فعال‌سازی خانه‌های قرآن غیر فعال

وی افزود: این مؤسسه دوره‌های دیگری نیز برای پرورش مربی دارد و از این طریق اقدام به فعال‌سازی خانه‌های قرآن روستایی می‌کند که غیرفعال شده‌اند. از مسئولان این خانه‌های قرآن درخواست می‌شود تا در دوره‌ها با پرداخت هزینه کمتر و یا فقط با پرداخت هزینه کتاب شرکت کنند. و بعد از دریافت مدرک، به عنوان مربی مستقل در روستاها فعالیت خود را از سر می‌گیرند و وسیع‌تر کار خواهند کرد.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در استان بوشهر، کنگان، خیابان فرمانداری، جنب کتابخانه غدیر واقع شده است.

انتهای پیام
captcha