تأکید مقام الجزایری بر نقش مدارس قرآنی در تقویت ملی‌گرایی
کد خبر: 3958054
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

تأکید مقام الجزایری بر نقش مدارس قرآنی در تقویت ملی‌گرایی

مشاور رئیس‌جمهور الجزایر تأکید کرد که جلسات و مدارس قرآنی سهم مهمی در حفظ ویژگی‌های ملی ـ مذهبی و تقویت ملی‌گرایی مبتنی بر اصول برادری و احترام متقابل در جامعه دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو الجزایر، عیسی بلخضر، مشاور رئیس‌جمهور الجزایر در امور جمعیت‌های دینی، در حاشیه بازدید از یکی از مؤسسات قرآنی در استان غردایه، بر لزوم آشنایی با دوره‌های تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی در مدارس قرآنی الجزایر و حفظ هویت دینی و زندگی مشترک در جامعه این کشور تأکید کرد.
 
وی در همین رابطه تصریح کرد: مدارس قرآنی که در کشور ما به نشر ارزش‌های دینی و معنوی شهرت دارند، از قرن‌ها پیش وظیفه خود را در آموزش اصیل معنویات بر اساس ارزش‌های معنوی مردم الجزایر که برگرفته از قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) است، به انجام رسانده‌اند.
 
وی افزود:‌ این مدارس در جریان مبارزه با قدرت‌های استعماری، توانسته‌اند وحدت ملی و ملی‌گرایی را در این کشور تقویت کنند و الگویی برای نشر ارزش‌های همبستگی و کمک متقابل و برادری میان همه اقشار ملت الجزایر محسوب می‌شوند.
 
بلخضر در پایان تأکید کرد که مدارس قرآنی استان غردایه نیز می‌توانند الگویی برای رشد فرهنگ احترام متقابل و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در پرتو تنوع مذاهب در این منطقه به شمار آیند.
انتهای پیام
captcha