مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 4028059
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ماه آینده میلادی؛

مسابقات بین‌المللی قرآن الجزایر مجازی برگزار می‌شود

وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر هفدهمین جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم را در ماه آینده میلادی(فوریه) به صورت مجازی برگزار می‌کند.  

جایزه بین‌المللی حفظ قرآن الجزایر برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الصوت الآخر، وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر اعلام کرد که به مناسبت بزرگداشت سالروز اسراء و معراج پیامبر گرامی اسلام، مسابقه‌ای قرآنی در چارچوب جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم که هرساله در این کشور برپا می‌شود، برگزار خواهد شد.
 
بر اساس اعلام این وزارتخانه، مسابقه قرآنی مذکور با شعار «و رتل القرآن ترتیلاً» به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ چرا که اجرای حضوری آن به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
حافظانی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند که کمتر از 25 سال سن داشته باشند و در دوره‌های گذشته این مسابقات، حائز رتبه‌های اول تا سوم نشده باشند؛ همچنین قاریان معروف یا قاریانی که به صورت حرفه‌ای در قرائت قرآن فعالیت دارند، اجازه شرکت در این مسابقه را ندارند.

در همین زمینه، کشور الجزایر از سایر کشورهای اسلامی و مؤسسات اسلامی کشورهای غربی دعوت کرده است که در این دوره از مسابقات حضور داشته باشند.

مسابقات مقدماتی برای انتخاب یک نماینده از الجزایر به منظور شرکت در جایزه بین‌المللی حفظ قرآن کریم نیز از 10 ژانویه (20 دی) از طریق ادارات مذهبی و اوقاف آغاز شده و تا 25 ژانویه (5 بهمن) ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که این مسابقه با حضور داورانی از 2 کشور اسلامی و داوران الجزایری برگزار و سؤالات قرآنی از طریق قرعه کشی و به انتخاب شرکت کننده مطرح شود.

انتهای پیام
captcha