بوشهر و چارک؛ استان و روستای قرآنی کشور
کد خبر: 3958113
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

بوشهر و چارک؛ استان و روستای قرآنی کشور

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سومین برنامه قرآنی ملی این معاونت بعد از معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه و یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه، شناسایی و معرفی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور است که امیدواریم برنامه‏‌های مرتبط با آن هر چه زودتر به نتیجه برسد.

بوشهر و «چارک» استان و روستای قرآنی کشور

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ویژه ‎برنامه «بر خوان قرآن» به مناسبت 16 اسفندماه روز قرآنی استان بوشهر در روستای چارک شهرستان دشتی با تبریک اعیاد رجبیه اظهار کرد: امید است روز قرآنی استان بوشهر زمینه‎ای برای توسعه بیشتر فعالیت قرآنی در استان باشد و در سایه‌سار فرهنگ قرآن و عترت شاهد بالندگی بیش از پیش این استان باشیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اثر برگزاری برنامه‌های قرآنی توسعه تقوا، هم‌اندیشی با صالحان و صادقان است و برگزاری چنین مراسم‎ فاخری نویدبخش توسعه تقوا، گفتمان تقوای دینی و خویشتن‌داری مؤمنانه در استان بوشهر است که این مهم حاصل همنشینی مستمر با کسانی است که به آموزه‌های دینی عمل کردند.

فقهی‌زاده تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که استان بوشهر و به‌ویژه شهرستان دشتی و روستای چارک دارد سرمایه بزرگ معنوی قرآن است که با یکایک اهالی روستا گره خورده و عجین شده است.

وی گفت: در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای نخستین بار در سال 99 دو طرح ملی بزرگ شناسایی و تعیین پایتخت نهج‌البلاغه در کاشان و همچنین معرفی یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه کشور بود که در این زمینه برنامه‌های کلانی در این زمینه تعیین شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد افزود: سومین برنامه شناسایی پایتخت قرآنی ایران است که امیدواریم مراحل پایانی به نتیجه برسد و بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران معرفی شود.

وی اظهار کرد: این بشارت را نیز به مردم عزیز چارک و شهرستان دشتی استان بوشهر می‌دهم که نخستین روستای قرآنی کشور در طرح ملی معرفی روستاهای قرآنی کشور چارک خواهد بود.

فقهی‌زاده بیان کرد: تلاش می‎شود تا چارک به عنوان روستای قرآنی کشور ثبت ملی شود و برکاتی از این رهگذر حاصل روستا شود.

انتهای پیام
captcha