فرهنگ غنی شهادت برای نسل جوان تبیین شود
کد خبر: 3958141
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

فرهنگ غنی شهادت برای نسل جوان تبیین شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز با تاکید براینکه علی رغم تلاش‌های انجام شده برای ترویج فرهنگ شهادت، جایگاه شهدا به شایستگی برای نسل جوان تعریف نشده است، گفت: باید فرهنگ غنی شهادت را برای نسل جوان تبیین کنیم.

فرهنگ غنی شهادت برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش ایکنا از البرز، نشست هماهنگی برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، 17 اسفند با حضور سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز و نماینده‌های دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا است که به مناسبت تأسیس بنیاد شهید در تقویم کشور ثبت و ضبط ‌شده است، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طبق وظیفه و تکلیف اجتماعی، فرهنگی و دینی خود در این عرصه حضور پیداکرده تا با حضور خود بتواند نقش بیشتری را در اجرا و تجلیل هرچه بهتر و بیشتر از مقام شهدا و بزرگداشت روز شهید داشته باشد.

وی در ادامه به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل و عظیم‌الشان فرمودند: «ملتی که برای شهادت ایستاده است مشکلات در او اثر ندارد» و این جمله‌ای جاودانه است، یعنی آن راست‌قامتی، استقامت و مقاومت در برابر مشکلات از آثار و برکات خون شهداست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز افزود: مقام معظم رهبری نیز در مناسبت‌های مختلف بر تکریم مقام شهید تاکید فرموده‌اند از جمله«بزرگداشت شهدا برای آینده این کشور حیاتی و ضروری است، «من عقیده راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست» و«گاهی رنج زنده نگه‌داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست» اینها همه نشان‌دهنده اهمیت بزرگداشت شهید و جایگاه شهید است که ارزش این جلسه را برای ما به خوبی روشن ساخته و ترسیم راه آینده خواهد بود.

روحی‌یزدی بابیان اینکه عزت، آرامش، امنیت و توفیق خدمت در این کشور مدیون شهداست گفت: ما همه در هر رده و جایگاهی که باشیم مدیون شهدا هستیم، بنابراین تجلیل و تقدیر از مقام شهید و این انتقال این میراث بزرگ به نسل کنونی و آینده وظیفه عمومی ما است.

این مسئول بیان کرد: با فضایی که در جامعه به ویژه در فضای مجازی ایجاد شده است، علی‌رغم اینکه دستگاه‌های متعدد برای معطرکردن این فضا به عطر شهدا تلاش می‌کنند، اما امروز جایگاه شهید و شهادت برای نسل جوان به شایستگی تعریف‌ نشده است. ما باید تلاش کنیم از ظرفیت دستگاه‌هایی که در تولید فیلم‌های کوتاه و دیگر تولیدات رسانه‌ای می‌توانند نقش‌آفرین باشند استفاده کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان تاکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و باید برای بزرگداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا تلاش کنیم، صداوسیما می‌تواند از این فرصت استفاده کند و در معرفی شهید نقش و جایگاه شهید و شهادت در جامعه تلاش کند، شهرداری نیز با امکانات خود ازجمله آذین‌بندی و فضای محیطی تلاش کند، همه باید نقش خودشان را در بزرگداشت و تجلیل از این روز و این جایگاه به خوبی و به‌طور شایسته ایفا کند.

انتهای پیام
captcha