عملکرد خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی نشان از مدیریتی هوشمندانه دارد
کد خبر: 3958235
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
غفاری‌زاده در بازدید از خبرگزاری ایکنا مطرح کرد؛

عملکرد خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی نشان از مدیریتی هوشمندانه دارد

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: عملکرد خبرگزاری ایکنا با توجه به نیروی انسانی محدود و امکانات در اختیار در طول یکسال اخیر نشان از اقدام مدیریتی هوشمندانه دارد.

عملکرد خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی نشان از مدیریتی هوشمندانه دارد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، محمد طالبی، رئیس مرکز تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، مجتبی غلامی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، علیرضا دارابی، مسئول سازمان دانشجویان جهاد و خدیمی، مسئول افکارسنجی به منظور تبریک کسب رتبه برتر توسط خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی و اعلام این مهم در هشتاد و ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور، عصر روز گذشته، 17 اسفند از این خبرگزاری بازدید کردند.

غفاری‌زاده ضمن تقدیر و تبریک از مجموعه خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: برخی از بخش‌های جهاد دانشگاهی علی‌رغم اینکه بودجه‌هایی در آن مصرف شده و هزینه‌هایی برای مجموعه دارد، اما نتوانستند جایگاهی که خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا در سطح ملی دارند را کسب کنند. خبرگزاری ایکنا با حداقل نیروی انسانی و هزینه‌ها با تلاش مضاعف مجموعه موفق شد رتبه برتر را از آن خود کند و به سهم خودم از این موفقیت خرسندم.

وی اضافه کرد: خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا و مرکز افکارسنجی از جمله امتیازهای جهاد دانشگاهای استان هستند که ما را در برابر دستگاه‌ها و سازمان‌ها سربلند کرده و بابت افتخارات این مجموعه‌ها به خود می‌بالیم. خبرگزاری‌ها ویژگی منحصربفرد جهاد دانشگاهی است که شاید بسیاری از دستگاه‌ها از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند.

غفاری‌زاده ادامه داد: شخصاً به خبرگزاری‌ها به‌عنوان مجموعه هزینه‌ای نگاه نمی‌کنم. چراکه این دو خبرگزاری عائداتی برای مجموعه جهاد دارد که شاید برای بخش‌های مالی ملموس نباشد، اما اثرات معنوی آن بسیار باارزش است و اثرش حتی بیشتر از مجموعه درآمدزایی مانند رویان باشد.

وی خبرگزاری‌ها را نقطه قوت جهاد دانشگاهی دانست و بیان کرد: اعتقاد دارم جهاد از این خبرگزاری برای رسیدن به اهداف متعالی خود استفاده بهینه و شایسته کند، در صورتیکه به نظر می‌رسد آنگونه که شایسته خبرگزاری‌هاست برای پیشبرد اهداف استفاده نکرده است. در آینده نیز خبرگزاری‌ها و افکارسنجی در برنامه آینده جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه خواهند داشت و تا حد امکان از آنان حمایت می‌کنیم. سال پیشرو قطعاً سال سختی است و امیدست اگر بتوانیم از این سال به سلامت عبور کرده و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم سال‌های آینده ثمرات آن را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به سختی کار تخصصی خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: برای ورود به حوزه خبری قرآنی باید دو ویژگی مهم علاقه و توانایی افراد را در نظر گرفت، گاه افراد با توجه به مسئولیت محول شده، توانایی و سختی‌هایی که دیده نمی‌شود خود را در حد و اندازه فعالیت در خبرگزاری ایکنا نمی‌دانند. لذا از ورود به حوزه خبری قرآنی منصرف می‌شوند.

غفاری‌زاده بیان کرد: عملکرد خبرگزاری ایکنا با توجه به نیروی انسانی محدود و امکانات در اختیار در طول یکسال اخیر نشان از اقدام مدیریتی هوشمندانه دارد. با این امکانات، بودجه و نیروی انسانی کمتر خبرگزاری است که بتواند منسجم و حرفه‌ای کار کند.

وی بیان کرد: همه مباحث اجتماعی به نوعی با مباحث دینی و قرآنی گره خورده است و انتظار می‌رود خبرگزاری ایکنا فراتر از حوزه کاری فعلی ورود پیدا کند و به مسائل و مشکلات اجتماعی از نگاه قرآنی بپردازد و خود را به انجام مصاحبه‌های صرفاً قرآنی محدود نکند. تأکید بر محتواست و باید در این حوزه بیشتر ورود داشته باشیم، البته در این مدت خبرگزاری توانسته گام‌های خوبی بردارد که نیاز به تقویت دارد.

عملکرد خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی نشان از مدیریتی هوشمندانه دارد

جای خالی خبرگزاری ایکنا بین مجموعه‌های خبری خالی بود

محمد طالبی، مسئول مرکز تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان نیز ضمن تبریک کسب رتبه برتر توسط مجموعه خبرگزاری ایکنا، گفت: به جهت جایگاه قرآنی این خبرگزاری احترام و ارزش خاصی برای آن قائل هستم. خبرگزاری ایکنا از افتخارات جهاد دانشگاهی است و برگزاری نشست‌های تخصصی که از طریق ایکنا برگزار می‌شود قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: بسیاری از خبرگزاری‌ها در رشته‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... در حال فعالیت هستند، اما در حوزه قرآن و پرداختن به موضوعات اجتماعی با نگاه قرآنی جای خالی خبرگزاری ایکنا محسوس بود که خوشبختانه در 17 سال قبل این خلأ با تأسیس این خبرگزاری جبران شد.

عملکرد خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی نشان از مدیریتی هوشمندانه دارد

صداقت در نشر خبر؛ ویژگی خبرگزاری ایکنا

مجتبی غلامی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان نیز عملکرد ایکنا در یک سال گذشته را ارزشی و جهادی برشمرد و اظهار کرد: محتوامحوری رویکرد جدید خبرگزاری است و خوشبختانه با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در این حوزه به خوبی پرداخته شده است.

وی بیان کرد: رقابت سالم، حفظ ارزش‌های دینی و قرآنی در رفتار و اخلاق مجموعه خبرگزاری‌های جهاد نمود عینی دارد و حسن توجه مسئولان استان به این دو مجموعه گواهی بر این ادعاست. صداقت در نشر اخبار خبرگزاری ایکنا از جمله ویژگی‌های این خبرگزاری است که بارها توسط چندین مدیرکل به آن اشاره شده است.

یادآور می‌شود، در پایان بازدید از مجموعه خبری ایکنا با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha