پیام نماینده ولی‌ فقیه در لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد
کد خبر: 3958325
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

پیام نماینده ولی‌ فقیه در لرستان به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان به‌مناسبت فرارسیدن ۱۸ اسفندماه، سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پیامی صادر کرد.

پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، به‌مناسبت ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«مسجد به‌عنوان مشعل هدایت، همواره نشانه توجه به ارزش‌های والای انسانی، نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است، مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات دین اسلام است، احیای کارکردهای واقعی مساجد می‌تواند موجب شکوفایی جامعه اسلامی، تغییر سبک زندگی، تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و این در صورتی میسر است که مساجد با یک نظام جامع کارآمد و منسجم با برنامه‌ریزی به تربیت نیروهای انقلابی، ولایی و بسیجی بپردازند.

مسجد، کارآمدی‌های متنوعی را به خود اختصاص داده و کانون‌های مساجد در نظام اسلامی مساجد را به سمت و سوی ارتقای دینی و فرهنگی سوق می‌دهند.

مساجد می‌توانند به‌عنوان مهم‌ترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام در تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحرافات اثر بی‌بدیلی داشته باشند.

امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق مسجد طراز اسلامی با رویکرد مسجد محوری در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی گامی مؤثر برمی‌دارند.

مساجد، مهم‌ترین سنگر تبلیغ دین و آموزه‌های اسلامی، ترویج فضائل و ارزش‌های اسلامی، ایجاد بصیرت و بیداری در مردم بوده و به برکت تأسیس و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد، مستحکم‌ترین مکان برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است.

اینجانب ضمن تبریک ۱۸ اسفندماه، بیست‌‌وهشتمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال «جهش تولید» از زحمات و تلاش‌های صادقانه ائمه محترم جماعات، مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان تشکر نموده و موفقیت بیش از پیش همگان را در ظل توجهات حضرت امام زمان(عج) از خداوند متعال خواستارم.»

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

همچنین احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پیامی، فرارسیدن 18 اسفندماه، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «مساجد به‌عنوان یکی از مراکز مهم شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای انقلابی و پایبند به آرمان‌های امام راحل(ره)، شهدای گران‌قدر و منویات مقام معظم رهبری همواره نقشی مؤثر در اعتلا و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

بدون شک شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی و هنری در دل مساجد به‌عنوان یکی از برکات همین نظام، مسیر را برای ترسیم فضای فرهنگی و هنری اسلامی و ایرانی در جامعه و انتقال آن به سایر ممالک مسلمان هموار کرده و این مراکز فرصت را برای تربیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ طراز انقلاب فراهم کرده است.

به همین مناسبت، فرارسیدن سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را به‌ تمامی فعالان این عرصه و مجموعه‌ ستاد اجرایی استان تبریک عرض کرده، توفیقات روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha