2400 مرکز خدمات بهزیسـتی «+ زندگی» افتتاح شد
کد خبر: 3958329
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
با حضور رئیس جمهور؛

2400 مرکز خدمات بهزیسـتی «+ زندگی» افتتاح شد

با دستور رئیس جمهور دو هزار و 400 مرکز خدمات بهزیستی در سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، با حضور مجازی و دستور رئیس جمهور، دو هزار و 400 مرکز خدمات بهزیسـتی «+ زندگی» دقایقی پیش افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی طی سخنانی به تشریح فعالیت این مراکز پرداخت و گفت: مراکز خدمات بهزیستی از سال 1380 طبق بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باید تشکیل می‌شد که اکنون بعد از حدود 20 سال این تکلیف قانونی در دولت تدبیر و امید به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز جهانی افراد دارای معلولیت تأکید کرده‌اند که هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده کرد. همچنین رهنمودهای راهگشای حضرت عالی (رئیس جمهور) در جلسه ملاقات با نمایندگان تشکل‌های حامی دارای معلولیت و تأکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت به جامعه هدف بهزیستی انگیزه مضاعفی برای شکل دهی به این مراکز شد.

قبادی‌دانا افزود: با تشکیل مراکز خدمات بهزیستی در اولین گام 22 خدمت سطح اول بهزیستی به صورت رایگان در حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی از پنجره واحد در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت‌سازی با مشارکت شش هزار میلیارد تومانی بخش غیردولتی از سوی دو هزار و 400 مؤسس داوطلب تحصیل کرده که عمده آنها را جوانان و زنان شکل می‌دهند، شکل گرفته است. برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در دو سال اخیر و در شرایط سخت کرونایی و تحریمی به همت جهادی پرسنل و مدیران ستادی و استانی سازمان بهزیستی و براساس راهبردهای ترسیمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی موقعیت مکانی مراکز را برحسب توزیع جغرافیایی جمعیت هدف و بعد از آمایشی که انجام شده است در دو هزار و 400 محله شهری و روستایی اعلام و اظهار کرد: از میان 12 هزار داوطلب تأسیس، دو هزار و 400 نفر برگزیده شدند.

وی ادامه داد: امروز در حالی این مراکز به صورت رسمی افتتاح می‌شوند که نرم افزار و اپلیکیشن این پروژه ملی در ماه‌های مهر و آبان طراحی و اجرا شده و دستورالعمل‌ها و شیوه‌های اجرایی مراکز از ماه‌ها قبل تدوین و اجرا شده در چهار ماه گذشته نیز فاز آزمایشی با موفقیت اجرا شده است. وجود پرونده الکترونیک برای مددجویان در این طرح نیز باعث افزایش دسترس پذیری و حذف بروکراسی‌های زائد و افزایش رضایت‌مندی شده است. در حقیقت با ایجاد بهزیستی‌های کوچک در محله‌ها خدمات رسانی و دسترس‌پذیری بیشتر شده و اکنون بیش از 11 هزار شغل جدید برای جوانان با میانگین 33 سال ایجاد شده است.

قبادی‌دانا در پایان گفت: امروز با ایجاد مراکز + زندگی مددکاران در محله‌ها حضور پیدا و خدمات را ارائه می‌‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام روحانی از رئیس سازمان بهزیستی در مورد خصوصی یا دولتی بودن مراکز و حضوری یا الکترونیک بودن آنها سؤال کرد که قبادی‌دانا پاسخ داد: این مراکز غیردولتی هستند و سازمان بهزیستی سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده خواهد‌داشت. این مراکز به صورت فیزیکی مستقر هستند و برای تردد معلولان نیز مناسب سازی شده اما با اپلیکیشن خدمات الکترونیکی نوبت دهی و خدمات ارائه خواهدشد. طی چهار ماه اخیر نیز در این طرح دو و نیم میلیون بازدید خانه به خانه از منزل مددجویان صورت گرفته است.

در ادامه نیز با دستور رئیس جمهور این مراکز به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha