برنامه‌های مؤسسه اهل البیت(ع) رامشیر در ماه شعبان و رمضان
کد خبر: 3958609
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰

برنامه‌های مؤسسه اهل البیت(ع) رامشیر در ماه شعبان و رمضان

شرح آیات مهدوی، آیات امید به زندگی، ضبط ادعیه ماه مبارک رمضان، شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه، مراسم احیای مجازی، سی شب، سی عبرت، شرح مناجات امیرالمومنین(ع) و جزءخوانی مجازی قرآن از جمله برنامه‌های مؤسسه اهل البیت(ع) رامشیر در دو ماه شعبان و رمضان است.

برنامه‌های مؤسسه اهل البیت(ع) رامشیر در ماه شعبان و رمضانمحمود حمیداوی، مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های ماه شعبان و ماه مبارک رمضان این موسسه گفت: تلاش ما طی این سال‌ها در مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) این بود که قرآن آموزان را  توانمند کنیم و به عنوان نیروی مؤسسه مشغول به فعالیت کنیم. از جمله فعالیت‌های این افراد تولید محتوا است. مربیان تحقیق و پژوهش می‌کنند و حاصل آن را در قالب‌های مختلف تولید و منتشر می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به فراخور شرایط روز ممکن است حضوری یا مجازی باشند، افزود: یکی از کارهای مؤسسه برای ماه رمضان این است که با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان، از دانش آموزان مستعد تقاضا کردیم، ادعیه ماه مبارک رمضان را با صوت زیبا قرائت کنند. این قرائت‌ها ضبط و در ماه رمضان در فضای مجازی انتشار می‌یابند. این کار در راستای جذب و نخبه پروری نیروهای قرآنی است.

حمیداوی ادامه داد: جزء خوانی ماه مبارک رمضان هم در فضای مجازی دنبال خواهد شد. به این شکل که روزانه 4 نفر از قاریان مؤسسه یک جزء را تلاوت کنند و صوت ضبط شده در گروه‌ها منتشر شود. ضبط تلاوت‌ها به زودی شروع می‌شود.

این مربی قرآن با بیان اینکه «سبک زندگی مهدوی» یکی دیگر از عناوین برنامه‌های مؤسسه است، گفت: موضوع این برنامه شرح دعای امام زمان(ع) است که در قالب فایل صوتی 5 دقیقه‌ای تولید و منتشر می‌شد. این کار از سال گذشته شروع شد و امسال ادامه پیدا می‌کند.

حمیداوی ادامه داد: سی روز، سی عبرت، یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی مؤسسه است. موضوع این برنامه بررسی سرنوشت اقوام مختلف در قرآن کریم است.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر گفت: برای ماه شعبان، مناجات شعبانیه و مناجات امیر المومنین(ع) و برنامه در محضر علما مورد نظر است. اعضای مؤسسه در این حوزه‌ها تولید محتوا کرده و کلیپ‌هایی آماده کرده‌اند. با شیوع کرونا در آغاز کار سخت بود، اما کم کم مربیان و فعالان مؤسسه متوجه شدند که می‌توان در فضای مجازی و در سطح گسترده‌تری کار کرد.

وی با اشاره به استقبال عموم مردم از برنامه‌های مؤسسه در فضای مجازی گفت: همین استقبال باعث شد که بچه‌ها با اشتیاق بیشتری کار بکنند. دیگر برنامه‌های مؤسسه در ماه شعبان و رمضان در حوزه‌ها و موضوعات مختلفی چون شرح آیات مهدوی، بیان فضایل امام علی(ع)، آیات امید به زندگی، یک سوال یک چالش(به صورت مناسبتی)، زندگینامه(ع) به صورت مناسبتی، ویژگی‌های منتظران، شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه، مراسم احیای مجازی، سی شب سی حکایت، شرح مناجات امیرالمومنین(ع) و خلاصه داستان کتاب «آنگاه که هدایت شدم» است.

انتهای پیام
captcha