اخراج مدیر و معلم ترکیه‌ای به دلیل مخالفت با حجاب دانش‌آموزان
کد خبر: 3958801
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

اخراج مدیر و معلم ترکیه‌ای به دلیل مخالفت با حجاب دانش‌آموزان

وزارت آموزش و پرورش ترکیه اعلام کرد که مدیر و معلم مدرسه‌ای در استان ازمیر این کشور را به دلیل امتناع از پذیرفتن یک دانش‌آموز محجبه در کلاس، اخراج کرده است.

به گزارش ایکنا، وزارت آموزش و پرورش ترکیه تحقیق و بازجویی درباره مدیر یک مدرسه ابتدایی و یک معلم در منطقه برکلی در استان ازمیر در غرب ترکیه را آغاز کرده است که از پذیرش یک دانش‌آموز محجبه در مدرسه خود امتناع کردند.

وقتی معلم کلاس چهارم این مدرسه ابتدایی از پذیرش دانش‌آموز در کلاس به دلیل پوشیدن روسری امتناع کرده بود، مادر او از مدرسه شکایت کرد.

پس از آن وزارت آموزش و پرورش ترکیه فوراً درباره این حادثه شروع به تحقیق کرد و با صدور بیانیه‌ای گفت که تحقیق درباره اتفاق مذکور آغاز و مدیر مدرسه و معلم هم به دلیل محروم کردن دانش‌آموز از حق تحصیل از کار اخراج شدند.

در بیانیه آموزش و پرورش ترکیه تأکید شده است که مخالفت با تحصیل به دلیل پوشش اسلامی قابل قبول نیست و تحقیق در این خصوص با دقت در حال انجام است.

در فوریه گذشته نیز شصتمین دادگاه کیفری بدوی در استانبول ترکیه، یک زن را که به دو دختر محجبه که در منطقه کاراکوی استانبول در خیابان راه می‌رفتند، حمله کرده بود؛ به اتهام توهین به دو شهروند و آزار آنها از سر عقاید نژادپرستانه دینی به یک سال و چهار ماه حبس محکوم کرد.

خبرنگار: مرتضی کریمی

انتهای پیام
captcha