قانون ضدحجاب یک کافی‌شاپ در قاهره جنجال‌آفرین شد
کد خبر: 3976368
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

قانون ضدحجاب یک کافی‌شاپ در قاهره جنجال‌آفرین شد

ماجرای ممانعت از ورود دختران محجبه به یک کافی‌شاپ در قاهره در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌آفرین شده است.

قانون ضدحجاب یک کافی‌شاپ در قاهره جنجال‌آفرین شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، ماجرای جلوگیری از ورود یک دختر جوان محجبه به یک مکان عمومی در مصر برای شرکت در جلسه با گروهی از همکارانش موجی از خشم مردم را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

دینا حشیش، این دختر جوان محجبه در صفحه کاربری خود نوشت که او با یک تیم پنج نفره از همکارانش که در زمینه برنامه‌نویسی کار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند یک جلسه کاری را در خارج از دفتر کار خود داشته باشند.

اما دینا وقتی به ورودی کافی‌شاپ محل برگزاری جلسه می‌رسد با مخالفت نگهبان آنجا برای ورود مواجه می‌شود که وقتی قضیه را از مدیر آنجا هم جویا می‌شوند، به او گفته می‌شود که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است و اجازه ورود زنان با نقاب و عبا به آنجا داده نمی‌شود.

دینا می‌گوید که آن موقع بود که به همراه همکارانش کافی‌شاپ را ترک کردند. به گفته  او، قانون کافی‌شاپ اصلاً قابل درک نیست و صاحبان آنجا باید مشکل خود را حل کرده و دیگران را بپذیرند.

آلاء عمر، یک خبرنگار مصری یکی از صدها کاربری است که به این اتفاق واکنش نشان داده و در فیس‌بوک نوشت: حسبنا الله ونعم الوكيل. آدم‌های زیادی در مملکت ما هستند که  به دلیل پوشش خود هنوز هدف رفتارهای ظالمانه قرار می‌گیرند.

شیماء الجمال، یک فعال اجتماعی در پیامی دیگر نوشت: این بسیار بسیار ننگ است که ما هنوز در سال 2021 آدم‌ها را با لباس‌هایشان متمایز می‌کنیم و اینکه چرا عبا پوشیدید و دامن قرمز نپوشیدید. بر سر در مغازه بنویسید، آنهایی که ایمانشان ضعیف‌تر است پذیرش می‌شوند. این اوج بی‌احترامی است اگر مشتری آنجا بودم دیگر به آنجا نمی‌رفتم.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ضمن ابراز خشم از قانون ضداسلامی کافی‌شاپ، آنجا را به رفتار نژادپرستانه علیه مشتری‌ها متهم کردند و خواستار بسته‌شدن کافی‌شاپ و مجازات مسئولان آنجا به دلیل ارتکاب چنین رفتاری شدند.

انتهای پیام
captcha