تلاش سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی برای ممنوعیت قرآن، بستن مساجد
کد خبر: 3959056
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

تلاش سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی برای ممنوعیت قرآن، بستن مساجد

خِرِت ویلدرز سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی برنامه‌های خود را در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور اعلام کرده که ممنوع کردن قرآن و بستن مساجد از آن جمله است.

به گزارش ایکنا به نقل از NL Times، تمرکز اصلی برنامه انتخاباتی حزب PVV به رهبری ویلدرز همچنان بستن مساجد و مدارس اسلامی و ممنوع کردن قرآن است.

علاوه بر اینها، ممنوعیت رأی دادن یا انتخاب شدن برای افراد دارای تابعیت دوگانه از دیگر اهداف این سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی است.

با وجود وعده‌های حزب PVV در مورد مسائل اقتصادی، موضوع اکثر حضورهای رسانه ای ویلدرز و برنامه این حزب هنوز به محورهای اسلام هراسانه مربوط است.

در برنامه انتخاباتی حزب آمده است: این یک مشکل بنیادی است. بقای هلند آزاد بستگی به میزانی دارد که بتوانیم اسلام را عقب برانیم.

 علاوه بر تعطیلی مساجد و مدارس اسلامی و ممنوعیت قرآن،  اظهارات ویلدرز مبنی بر ممنوعیت رای دادن و فعالیت سیاسی افراد دو تابیتی به معنای محرومیت صدها هزار هلندی از حقوق اساسی است. وی همچنین می‌خواهد وزارت «مهاجرت، مهاجرت مجدد و اسلام زدایی» را ایجاد کند.

انتخابات پارلمانی هلند قرار است از 15 تا 17 ماه مارس (25 تا 27 اسفند) برگزار شود.

به گفته لئونارد بسلینک(Leonard Besselink)، استاد حقوق دانشگاه آمستردام ، ادعاهای ویلدرز علیه اسلام بی پایه است. 

بسلینك در این باره گفت: اسلام یكی از ادیان بزرگ مانند یهودیت و مسیحیت است. 

به گفته این استاد دانشگاه، برنامه های ویلدرز تنها در صورت حذف یا تغییر مواد قانون اساسی هلند و خروج هلند از معاهدات حقوق بشر اروپا و سازمان ملل قابل اجرا است.

انتهای پیام
captcha