هیئت نظارت در تأیید داوطلبان انتخابات شوراها دقت کند
کد خبر: 3959206
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

هیئت نظارت در تأیید داوطلبان انتخابات شوراها دقت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم دقت نظر هیئت نظارت در تأیید داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تأیید فردی که صلاحیت ندارد و نیز رد کردن فرد اصلح در سرنوشت مردم اثر دارد.

ارسال فوری// دقت نظر هیئت نظارت در تایید داوطلبان انتخابات شوراهابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوا، خویشتن‌داری و تبعیت از آموزه‌های اخلاقی، اظهار کرد: در قرآن کریم واژه تقوا به صورت اسم، فعل و صفت، صدها بار به کار برده شده است و این نشان از اهمیت تقوا است.

وی با اشاره به اینکه تقوا انسان را از آسیب‌های بیرونی و درونی حفظ می‌کند، افزود: انسان از حضور در مکانی که زمینه ارتکاب گناه وجود دارد، پرهیز کند و اگر اسباب لغزش برای انسان ایجاد شد بتواند خود را از ارتکاب به گناه حفظ کند.

شاهرخی با یادآوری اینکه در نظام‌های غیر الهی، ارزش‌ها چیزهای دیگر هستند، ادامه داد: فرعون از حضرت موسی(ع) ایراد می‌گیرد که چرا کسانی که در اطراف تو هستند دست‌بند زرین بر دست ندارند بدین معنا که ملاک ارزش انسان‌ها در نظام غیر الهی مانند فرعون داشتن طوق زرین است اما در نظام اسلامی معیار تام و کامل تقوا است از این رو خداوند متقین را می‌ستاید و پاداش نیکو را از آن متقین می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سبک زندگی انسان‌های متقین در مسیر رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: غیر خدا در نظر اهل تقوا کوچک است و در نظام اسلامی ایران باید عامل‌ترین فرد و اجتماع به دستورات الهی باشیم.

وی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم لرستان بر لزوم اجرای دستورات بهداشتی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: در ایام عید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث کاهش تلفات متوفیان ناشی از کرونا شویم و در هفته پایان سال حضور در آرامستان‌ها مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

شاهرخی با یادآوری اینکه برخی مناسبت‌ها از مسیر، معنا و مفهوم خود خارج شده است، تصریح کرد: تحت گرامی‌داشت یک مناسبت خود و دیگران را مصدوم و منجر به قتل فردی شویم با عقل و منطق سازگاری ندارد.

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث، اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در عید مبعث، عمیق، ژرف و حاوی مفاهیم ارزشی، بصیرت افزایی و امیدبخش بود تربیت اخلاقی و تربیت دینی مأموریت اساسی نبی مکرم اسلام بوده است که امروز جامعه نیازمند این‌گونه تربیت است.

وی با اشاره به اینکه ولادت‌های ماه شعبان ازجمله سوم شعبان ولادت امام حسین(ع)، چهارم شعبان، ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، پنجم شعبان ولادت حضرت امام سجاد(ع) و همچنین نیمه شعبان ولادت حضرت امام زمان(عج) ارزش این ماه را بالا برده است، ادامه داد: مسلمانان می‌توانند از فرصت معنوی این ماه برای بهره‌گیری توشه معنوی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید، شهادت را از برترین و مقدس‌ترین واژگان فرهنگ اسلامی دانست، ادامه داد: فرزندان شهدا، خانواده و همسران شهدا در آخرت، عزیز هستند چراکه آنان فراق فرزندانشان را تحمل می‌کنند و مسئولان در مقابل خانواده شهید وظایف خطیری دارند.

وی احیا، حفط و ترویج فرهنگ شهادت، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا، بسیج امکانات به منظور پراکنده کردن عطر شهادت را بخشی از وظایف بنیاد شهید دانست و گفت: همه دستگاه‌ها در اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا وظیفه دارند و باید پیگیر اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا باشند.

شاهرخی با یادآوری اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سال آینده برگزار می‌شود به ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: شوراها از چنان اهمیتی برخوردار است که استانداران در حدود اختیارات خود ملزم به اجرای تصمیمات اعضای شورا هستند پس هیئت نظارت باید در تأیید صلاحیت داوطلبان دقت نظر داشته باشد. نظارت صحیح و متقن بر انتخابات، دقت کافی در تأیید صلاحیت افراد مورد تأکید است چراکه تأیید فردی که صلاحیت ندارد و نیز رد کردن فرد اصلح، در سرنوشت مردم اثر دارد.

انتهای پیام
captcha