گردهمایی علمای مذاهب اسلامی در پاکستان / پیامبر(ص)؛ منادی صلح و عدالت
کد خبر: 3959324
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

گردهمایی علمای مذاهب اسلامی در پاکستان / پیامبر(ص)؛ منادی صلح و عدالت

گردهمایی علمای مذاهب مختلف اسلامی به مناسبت عید مبعث در پاکستان برگزار و در آن تأکید شد: حضرت محمد(ص) خاتم‌النبیین و منادی بزرگ صلح و عدالت در جهان بشریت است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، این گردهمایی با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ‌ایران در اسلام‌آباد و با حضور «پیر نورالحق قادری»، وزیر امور مذهبی پاکستان به عنوان میهمان ویژه، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رهبران ارشد مذهبی و علمای وابسته به فرق مذاهب اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد.

این نشست در محل سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برگزار و با اقامه نماز جماعت به امامت یکی از علمای اهل سنت آغاز شد و در ابتدای نشست، کریم منصوری قاری برجسته کشورمان آیاتی از کلام‌الله مجید را به زیبایی قرائت کرد. در ادامه سخنرانان بعثت را عامل وحدت جهان اسلام، تجلی ارزش‌های دینی و فرصتی برای مقابله مشترک با پدیده تفرقه‌گرایی اعلام کردند.

ضرورت تبیین اهداف بعثت انبیاء

سیدمحمدعلی حسینی، سفیر ایران در پاکستان در این گردهمایی اظهار کرد: مسلمانان به‌ویژه علمای اعلام و فرهیختگان جهان اسلام باید ضمن مقابله با راهبرد شیطانی اسلام‌ستیزی، آحاد ملل اسلامی و سایر ملت‌ها را نسبت به اهداف بعثت انبیاء الهی و به ویژه پیامبر اکرم(ص) آگاه سازند.

وی افزود: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگر از اهداف اصلی بعثت انبیاء و خاتم آنان حضرت محمد(ص) فاصله گرفته و غرق در جاهلیت مدرن، بداخلاقی، اسارت در شهوات، نفاق و بی‌خردی شده است.

گردهمایی علمای مذاهب اسلامی در پاکستان/ پیامبر(ص)؛ منادی صلح و عدالت

وزیر امور مذهبی پاکستان نیز به عنوان مهمان ویژه این مراسم رویدادهایی همچون میلاد حضرت ختمی مرتب(ص)، معراج و مبعث را محور ارزش‌های مشترک جامعه اسلامی دانست و افزود: از تمامی این رویدادهای مبارک و خجسته باید به عنوان فرصتی ناب برای تشریح اهداف دین مبین اسلام و روح واقعی آموزه‌های نبی مکرم اسلام(ص) استفاده کنیم.

پیر نورالحق قادری تأکید کرد: مسلمانان باید چالش‌های واقعی خود را بشناسند، مبارزه با دشمنان مشترک، هوشیاری در برابر توطئه‌های ضدوحدت و تلاش عناصر چه در داخل و یا خارج برای تخریب چهره مهربان اسلام باید سرلوحه همه ما قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در پیامی برای این مراسم که به وسیله احسان خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان قرائت شد، اظهار کرد: باید با تمسک به قرآن و معیت با رسول‌الله(ص)، وحدت و برادری بین خود را تقویت و زمینه را برای نیل به تمدن نوین اسلامی مهیا کنیم.

وی گفت: بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، یکی از زیباترین اتفاقات عالم به شمار می‌آید. واقعه‌ای که سرآغاز یک حرکت عظیم برای هدایت و سعادت بشر شد. بشریت در دوران سقوط و انحطاط اخلاقی و معنوی به سر می‌برد که ناگهان فردی از جنس مردم، از سوی خداوند برای پایان‌دادن به ظلمات و تشویق و هدایت به سمت فضائل اخلاقی، ملکات فاضله نفسانی و در یک کلام تبشیر به سوی فیض بزرگ سعادت مبعوث شد. آن حقیقت معظّم با تمام وجود این مأموریت خطیر و عالمگیر را دریافت کرد و به ثمر رساند.

بیانیه پایانی

در پایان گردهمایی بیانیه‌ای منتشر و در آن بر لزوم توسل مسلمانان به عناصر مشترک جهان اسلام به ویژه اعتقاد به قرآن کریم و رسالت پیامبر اسلام برای اتحاد امت اسلامی و مقابله با هرگونه فرقه‌گرایی تأکید شد.

در این بیانیه آمده است: فرقه گرایی و تکفیر در بین مسلمانان، مطلوب دشمنان جهان اسلام بوده و پیامدهای خطرناکی بر فرایند وحدت اسلامی داشته است و اجتناب از آن امری ضروری و برای مصالح جامعه اسلامی، اصلی حیاتی است.

شرکت‌کنندگان همچنین تأکید کردند: قضیه فلسطین و آزادی کامل این سرزمین مقدس، اصلی‌ترین مطالبه امت اسلامی است و هر گونه تلاشی در راستای عادی سازی روابط با این رژیم و یا تضییع حقوق مردم اصیل و ستم‌دیده این سرزمین تحت عناوین مختلفی چون معامله قرن از نظر علمای اسلام و آحاد امت اسلامی شدیداً محکوم است.

این بیانیه می‌افزاید: آنان ضمن محکوم‌کردن هرگونه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در سراسر جهان، بر لزوم مقابله با این پدیده منفی و شوم تأکید دارند و از ابتکار دولت پاکستان در تعیین «۱۵ مارس» به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌‌هراسی قدردانی کرده و دعوت از سران کشورهای اسلامی برای همکاری یکپارچه در مقابله با جریان فزاینده اسلام‌هراسی را ارج می‌نهند.

گردهمایی علمای مذاهب اسلامی در پاکستان/ پیامبر(ص)؛ منادی صلح و عدالت

انتهای پیام
captcha