تقدیر محمود عباس از مواضع آیت‌الله سیستانی در حمایت از فلسطین
کد خبر: 3959369
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

تقدیر محمود عباس از مواضع آیت‌الله سیستانی در حمایت از فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به مرجع عالیقدر دینی عراق تأکید او بر حمایت از آرمان فلسطین در دیدار با رهبر کاتولیک‌های جهان را ارج نهاد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با ارسال نامه‌ای به آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی در عراق، سالروز بعث پیامبر اکرم(ص) را به او تبریک گفت.

محمود عباس در این نامه از اینکه آیت‌الله سیستانی در دیدار اخیر خود با رهبر کاتولیک‌های جهان بر حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود در آزادی و استقلال تأکید کرد، از وی قدردانی کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان در پایان این نامه برای ملت عراق و همه ملت‌های عربی، خیر و سعادت و آزادی مقدساتشان و در راس آن قدس شریف را آرزو کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه هفته گذشته در نجف اشرف به دیدار آیت الله سیستانی رفت و طبق بیانیه دفتر مرجعیت عالی عراق، در این دیدار چالش‌های بزرگی که بشریت در عصر کنونی با آن روبه روست و نقش ایمان به خدا و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس این بیانیه، آیت‌الله سیستانی در این دیدار از ظلم و جور، فقر و بی‌عدالتی‌های دینی و فکری، سرکوب آزادی‌های اساسی و نبود عدالت اجتماعی که بسیاری در کشورهای مختلف دنیا از آن رنج می‌برند، سخن گفت.

موضع آیت‌الله سیستانی دست ردی بر سینه طرف‌هایی در منطقه بود که برای ملحق کردن عراق به قطار سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی برنامه‌ریزی می‌کردند.

 

انتهای پیام
captcha