موافقت با آغاز فعالیت 8 مؤسسه قرآنی از سوی وزارت ارشاد
کد خبر: 3959516
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

موافقت با آغاز فعالیت 8 مؤسسه قرآنی از سوی وزارت ارشاد

طی آخرین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت وزارت ارشاد در سال 99، پرونده 10 متقاضی مؤسسه جدیدالتأسیس بررسی شد و هشت مؤسسه موافقت اصولی دریافت کردند.

به گزارش ایکنا، سی‌امین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سلسله جلسات این هیئت، صبح روز گذشته، 23 اسفند‌ماه، برگزار شد.

بنابر گفته حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «طی این جلسه، پرونده 10 متقاضی مؤسسه جدیدالتأسیس بررسی شد و هشت مؤسسه، موفق به دریافت موافقت اصولی شدند. این مؤسسات شامل مؤسسه راه احسان از کردستان، مؤسسه اسماء‌الحسنی از خراسان رضوی، مؤسسه گل‌های محمدی از لرستان، مؤسسه اسوه حسنه از کردستان، مؤسسه نورالحکیم از کرمان و مؤسسه زمینه‌سازان نور از استان فارس در حوزه آموزش عمومی و مؤسسه رهروان حضرت فاطمه(س) از لرستان در حوزه آموزش عمومی و تبلیغ و ترویج و مؤسسه حافظون از تهران در حوزه آموزش عمومی و تخصصی است.»

همچنین دو پرونده متقاضی مؤسسه جدیدالتأسیس از استان کرمانشاه نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت که به جهت نقص پرونده و رفع آن به استان مربوطه عودت داده شد.

یادآور می‌شود، چهار حوزه عمومی، تبلیغ و ترویج، مشاوره و تخصصی، برای صدور مجوز فعالیت مؤسسات مد نظر است که این مجوزها براساس درخواست متقاضی تأسیس مؤسسه و همچنین سوابق کاری و تحصیلی اعضای هیئت مؤسس و تجربه‌هایی که در زمینه برپایی جشنواره، همایش‌ها و نمایشگا‌ه‌ها دارند یا تجربه کاری در هر رشته آموزش قرآن به صورت تخصصی و در ادامه ارزیابی گروه مصاحبه‌شونده استان و در پایان تأیید هیئت رسیدگی مرکز، در اختیار مؤسسات قرار خواهد گرفت.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس سلیمی، حجج اسلام محمدعلی خسروی و سیدمصطفی حسینی، همچنین محمدعلی خواجه‌پیری، مهدی محمدی، سیدفخرالدین اسماعیلی، مرتضی خدمتکار و حمیدرضا شیخ‌ویسی از جمله اعضای این هیئت هستند.

انتهای پیام
captcha