فتوای علمای شیعه و سنی هند در واکنش به درخواست تحریف قرآن
کد خبر: 3959547
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

فتوای علمای شیعه و سنی هند در واکنش به درخواست تحریف قرآن

واکنش‌ها به درخواست ضد قرآنی رئیس پیشین شورای وقف اوتارپرادش هند مبنی بر حذف تعدادی از آیات قرآن ادامه دارد و رهبران شیعه و سنی این کشور با صدور حکم ارتداد، خواستار محاکمه وی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از امید، وسیم رضوی، رئیس پیشین شورای وقف اوتارپرادش اخیراً درخواستی را برای حذف 26 آیه قرآن کریم به دادگاه عالی این کشور ارجاع داده است.

این اقدام، موجب خشم مسلمانان این کشور شده است. مولانا کلب جواد، دبیرکل مجلس علمای هند و روحانی مشهور شیعه، همراه با روحانی برجسته اهل سنت مولانا خالد رشید فرنگی محلی روز جمعه اقدام رضوی را محکوم کرده و خواستار دستگیری وی به جرم تلاش برای بر هم زدن آرامش و کفرگویی شده‌اند.

رضوی در دادخواست خود گفت: این آیات بعد از پیامبر اکرم(ص) به قرآن وارد شده و مروج خشونت است. 

در واکنش به این اقدام روحانی شیعه مولانا کلب جواد گفت: رضوی باید فوراً به جرم کفرگویی دستگیر شود. او  عامل نیروهای ضد مسلمان است و از آنجا که دادگاه در حال بررسی فساد وی در زمان تصدی ریاست شورای وقف است او تلاش می‌کند برای خود مصونیت ایجاد کند. 

در همین حال مولانا فضل منان، از رهبران اهل سنت و کلب سبطین نوری، از رهبران شیعیان هند علیه وسیم رضوی فتوا دادند. آنها با تقبیح دادخواست رضوی، وی را مرتدّ و از دایره امت اسلامی خارج دانستند.

مولانا فضل منان گفت: رضوی یک مأمور اسرائیلی است که فقط در ایجاد شکاف در صلح و وحدت جامعه کار می‌کند. 

مولانا کلب سبطین نوری نیز گفت: این اولین بار نیست که رضوی با احساسات مذهبی بازی می‌کند. او عضوی از جامعه نیست زیرا نیت وی بدخواهانه است. اگر دولت او را دستگیر نكند مشخص خواهد شد كه خواهان هرج و مرج و آشوب است. رضوی نه شیعه است و نه مسلمان.

وی افزود: خداوند مسئولیت حفظ كتاب مقدس خود را بر عهده گرفته و گفته است كه حتی یک حرف در آن تا قیامت تغییر نخواهد كرد. اقدامات جدی قانونی علیه وی انجام شده و دولت باید بلافاصله وی را به دلیل نقض آرامش دستگیر كند.

در همین حال، گروهی از مسلمانان روز شنبه پوستر  رضوی را سوزاندند و تظاهراتی را در بیرون از خانه وی در  کشمیری محله در لکهنو برگزار کردند.

انتهای پیام
captcha