استفاده از محتوای همیشه سبز یکی از اجزای اصلی یک برنامه مناسب برای افزایش سئو است. یعنی مطالبی که شامل نکاتی هستند که همیشه جذاب یا کاربردی بوده و میتوانند ترافیک بیشتر و بیشتری را برای سایت شما ایجاد کنند. البته هر محتوای همیشه سبز سرانجام یک روز از رده خارج میشود. اما در این مقاله قصد داریم که به 7 روش اشاره کنیم که به کمک آن میتوانید مطالب همیشه سبز خود را به روز و تازه نگاه دارید و دوباره آنها را سئو کنید تا همچنان نزد موتورهای جستجو و کاربران مفید باشند و ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. با ما همراه باشید.
برای نوشتن مطالب مفید باید حتما از کلمات کلیدی (کلماتی که افراد در گوگل جستجو میکنند) در متن خود استفاده کنید تا در موتورهای جستجو به نمایش درآیند. پس باید تحقیق کلمات کلیدی را نیز انجام دهید تا بتوانید این کلمات را پیدا کنید. به منظور تغییر محتوای همیشه سبز خود در حوزه کلمات کلیدی میتوانید این کارها را انجام دهید:
- عبارات مرتبط را هدف قرار دهید: با کمی جستجو میتوانید کلمات و عبارات دیگری را نیز پیدا کنید که مرتبط و مترادف با کلمات کلیدی شما باشند. در این زمینه از پیشنهادات گوگل نیز میتوانید کمک بگیرید.
- لوکیشن را هدف قرار دهید: میتوانید به کلمات کلیدی خود لوکیشن منطقه یا شهر خود را نیز اضافه کنید. مثلا اگر یک رستوران در منطقه خاص دارید میتوانید واژه رستوران و نام منطقه خود را با هم، به عنوان یک کلمه کلیدی هدف قرار دهید.
- از کلمات کلیدی محدودتر استفاده کنید: به عنوان مثال اگر مطالبتان در رابطه با سئو هست و یک مطلب در مورد سئو داخلی دارید میتوانید روش های سئو داخلی را بیان کنید.
- تمرکز بر ترندهای روز: میتوانید یک بخش به مطلب خود استفاده کنید یا آن را تغییر دهید و به ترندهای روز بپردازید.
اگر قصد تغییر کلمات کلیدی را ندارید میتوانید بر روی محتوای اصلی خود کار کنید. خوشبختانه محتوای بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد. شما نیز میتوانید از آنها برای بهبود مطالب خود استفاده کنید. برای این منظور این اقدامات را انجام دهید:
- بررسی دوباره منابع: اگر در مطلب خود ابزارها یا منابعی را معرفی کردهاید سعی کنید آنها را دوباره چک کنید. ممکن است برخی از این منابع اسمشان تغیر کرده باشد یا دیگر از رده خارج شده باشند و موارد بهتری به بازار آمده باشند. این موارد را اصلاح کنید.
- استراتژیهای جدید معرفی کنید: اگر متن شما آموزشی است میتوانید نکات و استراتژیهای جدیدی را به مطلب قبلی خود اضافه کنید.
- اضافه کردن آمار: میتوانید برای تایید مطالب خود آمارهایی را به آن اضافه کنید.
- اضافه کردن نظر مشتریان: همیشه میتوانید نظرات و تاییدهای مشتریان خود را البته با اجازه خودشان در حمایت از خودتان منتشر کنید.
المانهای تصویری میتوانند باعث تمایز شما نسبت به رقبایتان شوند. میتوانید از طریق این المانها نیز متن خود را بدین شکل ارتقاء دهید:
- اضافه کردن تصویر: با اضافه کردن تصاویر و اینفوگرافیکها متن خود را بهبود دهید.
- خطاها را رفع کنید: سعی کنید عکسهای مطالب قدیمی را اگر بهینه نیستند، بهینه کنید و مطمئن شوید که در اندازه درستی نشان داده میشوند. تصاویر با سایز بزرگ میتواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. همچنینی سعی کنید بخش alt tag تصاویر را نیز تکمیل کنید.
- تغییر اسکرینشاتها: ممکن است به کمک اسکرینشاتهایی که تهییه کردهاید به توضیح یک نرمافزار یا ابزار پرداخته باشید. احتمالا پس از گذشت زمانی ظاهر این ابزارها نیز تغییر میکند و شما نیز باید تصاویر خود را تغییر دهید.
بهترین محتوا برای سئو محتواهای بلند هستند که دارای حداقل ۱۲۰۰ کلمه هستند. نوشتن چنین محتوایی میتواند باعث شود که مطلب شما نزد گوگل به عنوان محتوایی مناسب پذیرفته شود که حاوی پاسخ مد نظر کاربران است. با این حال گوگل فقط به مقدار محتوا نگاه نمیکند، بلکه به این هم نگاه میکند که کاربرانی که وارد سایت شما میشوند چقدر در سایت شما باقی میمانند.
کاربرانی که وارد یک سایت میشوند معمولا یکبار صفحه را اسکرول میکنند تا متوجه شوند که آيا ارزش دارد وقتشان را برای خواندن آن صرف کنند یا خیر. اگر تمام متن خود را در یک پاراگراف و به صورت پیوسته قرار دهید افراد نمیتوانند در یک نگاه متوجه ارزش متن شما شوند. این گونه از محتوا معمولا مورد استقبال قرار نمیگیرد و در این موارد باید سعی کنید که مطلب خود را به چند قسمت تقسیم کنید. همچنین سعی کنید خوانایی متن خود را با استفاده از بالتهای موردی، لیستها، نکات کوتاه و مثالها بالاتر ببرید تا نکات اصلی شما به خوبی برجسته شوند. این کار باعث میشود که کاربران شما بیشتر جذب مطلب شما شوند و مدت بیشتری را به تعامل با سایت شما بپردازند.
همچنین ایجاد چنین محتوایی باعث میشود که شانس محتوای شما برای قرار گرفتن در انواع مختلف rich result (کادرهای پاسخ که در همان صفحه نتایج جستجوی گوگل نشان داده میشود) افزایش یابد.
اگر کارهایی را که تاکنون گفتیم انجام داده باشید حتما نیاز به تغییر عناوین مطالب قدیمی نیز خواهید داشت. به عنوان مثال اگر چند نکته جدید به یک مقاله خود اضافه کردهاید باید عدد عنوان خود را تغییر دهید. مثلا عنوان «۱۰ نکته در انتخاب قیمت پکیج سئو » را به «۱۳ نکته در انتخاب قیمت پکیج سئو » تغییر دهید.
همچنین سعی کنید اگر میتوانید عناوین ترغیبکنندهای را ایجاد کنید. بدین ترتیب که:
- به کاربردی بودن مطلب اشاره کنید. به نحوی که کاربران متوجه شوند با خواندن این مطلب چه چیزی را به دست خواهند آورد. نمونه: «۸ دلیل برای اینکه باید همین الان از چای سبز استفاده کنید.»
- سعی کنید در عنوان از اعداد استفاده کنید. مثلا «۸ نکته برای نوشتن یک رزومه عالی». بدین شکل کاربران یک دید کلی از مطلب شما به دست خواهند آورد.
توضیحات متا، توضیحات کوتاهی از صفحات سایت شماست که در صفحه نتایج جستجو دیده میشود و توضیح میدهد که هر صفحه خاص در چه موردی است. و میتواند کاربران را ترغیب کند که بر روی لینک شما کلیک کنند. اگر مراحل بالا را انجام دادهاید و مطلب خود را ارتقاء دادهاید احتمالا باید توضیحات متای خود را نیز عوض کنید تا به خوبی بیانگر مطلب شما باشند.
به عنوان مثال اگر نکات کاربردی را به متن خود اضافه کردهاید، میتوانید در توضیحات متا بیان کنید که افراد پس از خواندن متن چه چیزی را به دست میآورند.
از طریق لینکها نیز میتوانید مطالب خود را بدین شکل به روزرسانی کنید:
- اضافه کردن لینکهای جدید. میتوانید از مطالب قدیمی به مطالب جدیدتر خود لینک دهید تا کاربران بیشتر در سایت باقی بمانند.
- همچنین میتوانید از مطالب جدید و البته مرتبط خود نیز به مطالب قدیمیتر که در حال به روزرسانی آنها هستید نیز لینک ایجاد کنید.
- سعی کنید لینکهای شکسته در محتوای قدیمی خود را نیز اصلاح کنید. لینکهای شکسته لینکهایی هستند که به جایی ختم نمیشوند و اصلا خوشایند گوگل نیستند.
انتهای پیام