ترس از راکت‌های انصارالله؛ دلیل لغو سفر نتانیاهو به امارات
کد خبر: 3959677
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

ترس از راکت‌های انصارالله؛ دلیل لغو سفر نتانیاهو به امارات

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استفاده نکردن این رژیم از حریم هوایی عربستان برای سفر به امارات را ناشی از راکت‌های انصار الله یمن در آسمان عربستان خوانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه، 23 اسفند با اشاره به پاسخ‌های راکتی انصار الله به اهداف نظامی در داخل عربستان تأکید کرد که موشک‌های یک هفته پیش در آسمان عربستان مانع عبور هواپیمای او به سمت امارات شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال 13 تلویزیون این رژیم با اشاره به حملات هفته گذشته یگان موشکی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در الدمام گفت: راکت‌هایی که یک هفته پیش در آسمان عربستان بود، مانع سفرم شد.

وی افزود: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما نیاز اردن به روابط خود با اسرائیل کم‌تر از نیاز ما به روابط خوب با آن نیست.

با وجود افتتاح مسیر پرواز مستقیم بین فلسطین اشغالی و ابوظبی از طریق حریم هوایی عربستان، قرار بود نتانیاهو با بالگرد از فرودگاه بن گوریون به امان و از آنجا با هواپیمای لوکس خصوصی به ابوظبی سفر کند.

اما این پرواز روز پنجشنبه به خاطر جلوگیری اردن از عبور نتانیاهو از حریم هوایی آن، لغو شد، آن هم پس از اینکه تل‌آویو شامگاه چهارشنبه از ورود حسین بن عبدالله، ولی‌عهد اردن به مسجد الاقصی به ادعای نقض ترتیبات امنیتی جلوگیری کرده بود.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم روز جمعه تأیید کرد که کشورش مانع عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی این کشور برای رسیدن به امارات شده است

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز پیشتر، با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید لغو سفر نتانیاهو به امارات، توضیح داده بود که مخالفت کشور اردن با عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی این کشور باعث لغو آن شده است.

نتانیاهو قرار بود، پنجشنبه گذشته(21 بهمن ماه) در سفری هفت ساعته به ابوظبی برود و با مقامات اماراتی دیدار کند؛ اما این سفر لغو شد.سفر نتانیاهو به امارات تاکنون سه بار به تعویق افتاده است.

امارات عربی متحده و بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

انتهای پیام
captcha