حماس افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد
کد خبر: 3959764
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

حماس افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم و این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی و گامی در راستای تشویق کشورها به عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با محکومیت افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی گفت: این اقدام نقض قوانین بین‌المللی بوده و گامی در مسیر عادی‌سازی کشورها با رژیم غاصب صهیونیستی شمرده می‌شود.

وی در گفت‌وگو با آناتولی افزود: اقدام کوزوو بر خلاف قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و سایر کشورها را به همراهی با قطار عادی‌سازی روابط و سازش با دشمن صهیونیستی تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه افتتاح سفارت کشورها موجب تغییر هویت قدس شریف نخواهد شد، تصریح کرد: قدس هویت اسلامی و عربی خود را حفظ خواهد کرد.

کوزوو پس از اعلام استقلال خود در سال ۲۰۰۸ از صربستان، تلاش می‌کند تا کشورهای مختلف جهان آن را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند.

رژیم صهیونیستی اوایل فوریه گذشته(نیمه بهمن‌ ۹۹) توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک با کوزوو امضا کرد، آن هم طی مراسمی رسمی که به شکل مجازی و از طریق برنامه زوم و با حضور گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و ملیزا هارادیناج، وزیر امور خارجه کوزوو انجام شد و در آن از تابلوی سفارت کوزوو هم رونمایی شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان پیش از این تأکید کرده بود که کوزوو با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و نقض صریح و آشکار آن تصمیم انتقال سفارت خود به قدس را اتخاذ کرده است.

این در حالی است که آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک نیز روز پنجشنبه، 21 اسفند رسماً دفتر دیپلماتیک این کشور را در قدس اشغالی افتتاح کرد که موج محکومیت فلسطینی‌ها و اتحادیه عرب را با آن به همراه داشت.

انتهای پیام
captcha