بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در مورد رایزنی با هیئت حزب‌الله لبنان
کد خبر: 3959968
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در مورد رایزنی با هیئت حزب‌الله لبنان

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر خارجه این کشور در دیدار با هیئت حزب‌الله لبنان در مسکو، بر حمایت روسیه از گفت‌گوهای طرف‌های لبنانی برای حل مسائل این کشور تأکید کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه روسیه در مورد دیدار لاوروف با هیئت حزب‌الله لبنان در مسکو، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و محمد رعد، رهبر فراکسیون الوفاء للمقاومه در پارلمان لبنان امروز (دوشنبه) در مسکو دیدار کردند. 

این گفت‌وگوها تحت عنوان «راه‌های ایجاد ثبات در منطقه» انجام شده است. بیانیه این وزارتخانه حاکی از آن است که در این مذاکرات که نمایندگان حزب‌الله لبنان در آن شرکت داشتند، در مورد تحولات اخیر در لبنان، سوریه و خاورمیانه بحث شده است.

در این بیانیه ذکر شده است که لاوروف بر پایبندی مسکو به حمایت از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی لبنان و به لزوم حل مشکلات این کشور بر اساس گفت‌وگوی گسترده با مشارکت گروه‌های مختلف جامعه لبنان در چارچوب قانون و به دور از هرگونه دخالت خارجی تأکید کرده است. همچنین در این دیدار بر اهمیت تشکیل دولت جدید لبنان تحت رهبری سعد حریری که بتواند لبنان را از بحران کنونی خارج کند، تأکید شد.

علاوه بر این، طرفین بر اهمیت تلاش‌های مشترک بین‌المللی برای تسهیل بازگشت پناهندگان سوری، از جمله پناهجویان مقیم لبنان به وطن خود را تأیید کردند. 

لاوروف همچنین پایبندی روسیه بر برقراری صلح جامع در خاورمیانه بر اساس قوانین بین‌المللی مربوطه را اعلام کرد. در این گفت‌وگوها همچنین به جنبه‌های مختلف همکاری روسیه و لبنان از جمله کمک روسیه به لبنان در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا پرداخته شد.

در این بیانیه آمده است که میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، رایزنی‌های گسترده‌ای با محمد رعد در ساختمان وزارت خارجه روسیه انجام داده است.

انتهای پیام
captcha