اعلام برنامه‌های صدا‌وسیمای لرستان در نوروز ۱۴۰۰
کد خبر: 3959977
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

اعلام برنامه‌های صدا‌وسیمای لرستان در نوروز ۱۴۰۰

صدا‌وسیمای لرستان در سه بخش صدا، سیما و فضای مجازی با اتخاذ کردن راهبردهای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، آموزش و نشاط، قدم در بهار ۱۴۰۰ می‌گذارد.

امروز سه شنبه ارسال شود// اعلام برنامه‌های صدا و سیمای لرستان در نوروز ۱۴۰۰به گزارش ایکنا از لرستان، صدا‌وسیمای لرستان اتخاذ کردن راهبردهای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، آموزش، نشاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با طراحی کنداکتورهای برنامه‌های مختلف و متنوع در سه بخش صدا، سیما و فضای مجازی به استقبال بهار ۱۴۰۰ می‌رود.

سیمای لرستان

سیمای مرکز لرستان نوروز 1400 را با ویژه‌برنامه تحویل سال با عنوان «وایَک» آغاز می‌کند، این برنامه در روز 30 اسفند، ساعت 10 به‌مدت چهار ساعت به‌صورت زنده پخش می‌شود.

مسابقه نوروزی، اجرای زنده موسیقی محلی، پخش موزیکال‌های طنز و شاد، نمایش طنز، پخش تصاویر ارسالی از مخاطبان، گزارش از گلزار شهدا و شهدای مدافع سلامت، ارتباط با کارشناسان هواشناسی و پلیس‌راه و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و مسئولان گردشگری استان، پیام‌های کرونایی در حوزه سلامت، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و گزارش‌های مردمی و ارتباط زنده با استودیوی بروجرد از جمله آیتم‌های این برنامه هستند.

برنامه «وایَک»، ویژه‌برنامه شبانه نوروز 1400 شبکه افلاک است که به تهیه‌کنندگی فرزاد پیرداده از اول تا پانزدهم فروردین هر شب به مدت 60 دقیقه به‌صورت زنده ساعت 21 به روی آنتن می‌رود. عوامل این برنامه تلاش می‌کنند با پخش آیتم‌هایی مانند نمایش‌های جذاب طنز، مسابقه نوروزی، گزارش‌های مردمی، موسیقی تصویری‌های محلی، ارتباط با کارشناسان هواشناسی و پلیس‌راه و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و مسئولان گردشگری استان، اوقات خوبی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

همچنین شبکه افلاک برنامه «شادیانه» را در قالب نمایش‌های طنز هر روز ساعت 12 به‌مدت یک ساعت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا پولادوند و همچنین برنامه «نسیم‌آبادی» را با حال و هوای نوروزی با هدف معرفی روستاهای استان به‌عنوان مناطق گردشگری و تفریحی ساعت 20 هر روز پخش می‌کند.

سریال طنز «بِناری» به تهیه‌کنندگی «سیدنوری موسوی» و کارگردانی «احمد نیک‌کار» از تولیدات جدید سیمای مرکز لرستان است که در این ایام، شادی را به خانه هم استانی‌ها می‌آورد. این سریال که در قالب ماجرایی جذاب به طرح مباحث اجتماعی نظیر بیکاری، قاچاق کالا، مشکلات تولید داخلی و ارثیه بانوان می‌پردازد؛ در 15 قسمت 40 دقیقه‌ای، ساعت 23 هر شب در نوروز 1400 از شبکه افلاک لرستان پخش می‌شود.

یکی از مجموعه‌های انیمیشنی که در ایام نوروز 1400 از شبکه افلاک لرستان پخش می‌شود، انیمیشن «عامو چَرچی» است که در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای، با موضوعات بومی و محلی و با تکنیک سه بعدی در واحد انیمیشن صدا‌وسیمای مرکز لرستان تولید شده است و سری اول این مجموعه موفق، بارها از شبکه پویا پخش شده است و مجموعه دیگر، انیمیشن «جنگل بیشه» در 13 قسمت 11 دقیقه‌ای با موضوعات آموزشی و تربیتی کودکان از زبان حیوانات در راستای حفظ محیط زیست است که تهیه‌کننده این مجموعه فرامرز شکاری و کارگردان آن محسن درویشی است.

گروه کودک شبکه افلاک در تعطیلات نوروز برنامه عروسکی جذابی به نام «چی باد» را به تهیه‌کنندگی امیرمحمد یمینی و نویسندگی و کارگردانی احمد نیک‌کار، در 13 قسمت 12 دقیقه‌ای با موضوع آشنایی کودکان با جاذبه‌های گردشگری لرستان و کشورمان پخش خواهد کرد. پخش 13 فیلم سینمایی خارجی و ایرانی انتخاب شده از بهترین‌های سینمای ایران و جهان، مجموعه شکرستان در 20 قسمت، مجموعه سریال گروه پلیس، سریال «نون خ» در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای، 13 فیلم سینمایی انیمیشن، پخش مستندهایی مانند چهار سوی علم، ایرانگرد، نوروزنامه، مستندهای تولیدات مراکز سایر استان‌ها و پخش میان برنامه‌ها و نماهنگ‌های متنوع و همچنین پخش موسیقی و تصویرهای محلی برای معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استان از جمله تلاش‌های همکاران ما در واحد تأمین و پخش شبکه افلاک برای فراهم آوردن لحظات خوشی برای مخاطبان این شبکه است.

رادیو لرستان

«هفت سین» ویژه‌برنامه تحویل سال رادیو لرستان به‌مدت چهار ساعت است که از ساعت 10صبح شروع و تا 14 ادامه دارد. از جمله آیتم‌های این ویژه‌برنامه نوروزی گزارش مردمی از سطح شهر، نمایش و موزیکال طنز، بخش عید مارکی و دید و بازدید نوروزی به‌صورت ارتباط تلفنی، معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، ارتباط تلفنی با مسئولان ستاد کرونای استان، ارتباط زنده با مسئولان پلیس‌راه، هواشناسی و گردشگری استان، ارتباط استودیو به استودیو و ارتباط با گزارشگران مراکز سایر استان‌ها، بخش صدای مخاطبان و نوروز در ادبیات فارسی است.

«هفت سین» ویژه‌برنامه نوروزی عصرگاهی رادیو لرستان به تهیه‌کنندگی محمدرضا طرهانی‌نژاد است که به‌مدت 120 دقیقه از ساعت 15 تا 19 پخش می‌شود. این برنامه با آیتم‌هایی مانند مسابقه نوروزی، بررسی آداب و رسوم نوروز در لرستان، گزارش‌های مردمی از سطح شهر درباره آداب و رسوم نوروزی لرستان، نمایش زنده طنز، پخش دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی، نوروز در ادبیات بومی و ملی، عید مارکی و دید و بازدید نوروزی به‌صورت ارتباط تلفنی، ارتباط تلفنی با ارگان‌های مختلف مانند ستاد خدمات سفرهای نوروزی، هواشناسی، پلیس‌راه و پخش تصنیف و ترانه‌های جذاب محلی تقدیم شنوندگان خواهد شد.

«هِناسه بهار» برنامه نوروزی دیگری است که از 27 اسفند تا 13 فروردین به تهیه‌کنندگی مهتاب بیرانوند هر روز صبح از ساعت 10 تا 12 با پخش آیتم‌های مفرح و بهاری تقدیم شنوندگان رادیو لرستان می‌شود.

از دیگر برنامه‌های رادیو لرستان برنامه «ماهور» به تهیه‌کنندگی فروزان رحمتی است که هر شب ساعت 21:30 به‌مدت یک ساعت ترانه‌ها و تصنیف‌های شاد محلی درخواستی مخاطبان را از رادیو لرستان پخش می‌کند. «قدمگاه خورشید» به تهیه‌کنندگی محمد رهبری‌نژاد هر روز ظهر ساعت 12:30 به بیان خاطرات نوروزی رزمندگان در جبهه‌ها می‌پردازد، «باغ خاطرات» نیز با پخش خاطرات قدیمی ایام نوروز، مخاطبان را به گذشته‌های دور می‌برد. از برنامه‌های تأمینی رادیو لرستان در این ایام، نمایش نوروزی «پزشکان خدمت» است که 16:30 تا 17 به‌مدت 30 دقیقه پخش می‌شود. از دیگر برنامه‌های تأمینی صدای لرستان می‌توان به شاهکارهای ادبی، شاهکارهای عاشقانه، باغی در صدا، فرهیختگان و نوروز در آیینه ایران اشاره کرد.

فضای مجازی

معرفی جاذبه‌های گردشگری، توزیع و انتشار پیوست‌های فضای مجازی برنامه‌ها و معرفی برنامه‌های رادیو و تلویزیون در قالب آنونس و تیزر از جمله اقدامات فضای مجازی برای نوروز 1400 است.

انتهای پیام
captcha