دبیرستان ابن‌سینای همدان در ردیف مدارس ماندگار کشور قرار گرفت
کد خبر: 3959994
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

دبیرستان ابن‌سینای همدان در ردیف مدارس ماندگار کشور قرار گرفت

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان بیان کرد: دبیرستان ابن‌سینای همدان به‌عنوان قدیمی‌ترین مدرسه و با قدمت 120 ساله در ردیف مدارس ماندگار کشور به ثبت رسید.

دبیرستان ابن‌سینای همدان در ردیف مدارس ماندگار کشور قرار گرفتمحمد باب‌الحوائجی، مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دبیرستان ابن‌سینا که شناسنامه آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان را تشکیل می‌دهد و می‌تواند به‌عنوان گنجینه‌ای عمیق برای معرفی نظام تعلیم و تربیت استان مورد توجه قرار گیرد، ماندگار شد.

وی اضافه کرد: شناسایی و معرفی مراکز و محیط‌های مختلف آموزشی سال‌های دور به‌عنوان تاریخچه آموزشی هر شهر و منطقه و نیز نگهداری و حفظ مکان‌های ویژه‌ای که منشأ تحولات و اتفاقات تأثیرگذار اجتماعی و سیاسی جامعه است، از جمله وظایف همه مسئولان و دلسوزان فرهنگی کشور است.

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان ضمن تشکر بابت پیگیری‌ها و تلاش صادقانه سیدامیر قشمی، مدیر موزه آموزش‌ و پرورش و خانم جعفرپور، مدیر دبیرستان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این مرکز که نماد مجسم و بیانگر قدمت و فرهنگ این شهر به حساب می‌آید و خاطرات آموزشی و پرورشی چندین نسل را در خود به یادگار دارد، سرانجام در جلسه‌ای در تاریخ 24 اسفندماه در کمسیون معین شورای عالی آموزش‌ و پرورش در ردیف مدارس ماندگار کشور به ثبت رسید.

یادآور می‌شود، این دبیرستان دارای قدمت ۱۲۰ ساله داشته که در اسفندماه ۱۳۸۶ با شماره ۲۱۶۵۴ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، معماری بنای این دبیرستان با الگوبرداری از بنای تپه سه هزار ساله نوشیجان طراحی و ساخته شده است.

وسایلی که با آن به دانش‌آموزان این دبیرستان در طول این 120 سال آموزش داده می‌شد در طبقه پایین این مدرسه در قالب یک موزه جمع‌آوری و به نمایش درآمده است، البته این موزه هنوز با مشکلاتی مانند چیدمان مواجه است.

انتهای پیام
captcha