رایزنی لاوروف و فیصل مقداد درباره حل بحران سوریه
کد خبر: 3960223
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵

رایزنی لاوروف و فیصل مقداد درباره حل بحران سوریه

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه سوریه بر حل بحران این کشور از طریق گفت‌وگوی ملی و بدون مداخله خارجی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با فیصل المقداد، همتای سوری خود، در مورد حل بحران سوریه و آمادگی برای برگزاری جلسه کمیته قانون اساسی سوریه گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که امروز (سه شنبه) منتشر شده، آمده است که دو طرف  با تمرکز بر  حل و فصل سیاسی مسائل داخلی سوریه از طریق گفت‌وگوی ملی و بدون هیچ‌گونه دخالت خارجی  گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه افزوده شده كه طرفین در مورد آمادگی برای ششمین نشست كمیته قانون اساسی سوریه در ژنو بحث و تبادل نظر كردند و طرف روسی بر لزوم تلاش مجدانه برای اصلاح قانون اساسی تأكید كرد.

روسیه همچنین پایبندی خود به اقدام مشترک با ترکیه و ایران در چارچوب توافق آستانه با هدف دستیابی به آنچه در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل از جمله تضمین حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال جمهوری سوریه اعلام شده است را اعلام کرد.

همچنین طرفین بر ادامه مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی و همچنین مقابله با تلاش قدرت‌های خارجی برای تشویق گرایش‌های جدایی‌طلبانه در سوریه تأکید کردند.

لاوروف نتایج سفر اخیر خود به امارات، عربستان سعودی و قطر را به المقداد اطلاع داد و به تمایل گرایش جهان عرب برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha