گفت‌وگوی قریب‌الوقوع بایدن و محمود عباس
کد خبر: 3960379
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

گفت‌وگوی قریب‌الوقوع بایدن و محمود عباس

نخست‌وزیر فلسطین از گفت‌و‌گوی قریب‌الوقوع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین با اعلام این خبر تأکید کرد که تماس‌ها با دولت بایدن برای بازگشت مجدد ارتباطات دوجانبه ادامه دارد.

اشتیه با بیان اینکه علاوه بر او دیگر مسئولان فلسطینی از جمله حسین الشیخ، رئیس سازمان کل امور مدنی تماس‌هایی با دولت جدید آمریکا داشته‌اند، تصریح کرد: در تمام این تماس‌ها از واشنگتن خواسته‌ایم به تعهدات خود از جمله بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی، بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و از سرگیری کمک‌ها به فلسطین عمل کند.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا سازمان آزادی‌بخش فلسطین را شریک اساسی خود در روند صلح به شمار آورد و تمام قوانین خصمانه از جمله تروریستی خواندن این سازمان را ملغی اعلام کند.

از سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ و دولت آمریکا، یکجانبه و جانبدارانه در منازعه تاریخی فلسطین ـ اسرائیل جانب رژیم اسرائیل را گرفته‌اند و تمامی طرح‌های آمریکا از جمله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، طرح معامله قرن،‌ شهرک‌سازی‌های صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و فشار آمریکا بر کشورهای اسلامی و عرب در سال ۲۰۲۰ جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل به نفع اسرائیل و به ضرر فلسطینیان بوده است.

انتهای پیام
captcha